در جلسه امروز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان به بررسی و تصویب چند لایحه پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با 157 رای موافق، 36 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 249 نماینده حاضر جزییات طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از زمان اجرایی شدن این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی می توانند در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام شوند. 

نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح، دولت را موظف کردند از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت 3 سال با رعایت حکم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند 3 ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خارج می شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی که استخدام برای آنها پیش بینی شده است در این دو دستگاه جذب و به کار گیری می شوند. 

نمایندگان در تبصره یک ماده واحده این طرح تصویب کردند: کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر تا زمان تصویب این قانون داشته باشند با رعایت ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشوری تعیین تکلیف کنند. 

نمایندگان همچنین تصویب کردند: برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت کرده مشرط به اینکه حداقل چهار سال زراعی سابقه فعالیت داشته باشند نیاز به برگزاری آزمون مجدد نمی باشد. 

نمایندگان مجلس در تبصره 2 ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده‌های ایثارگران از اولویت در استخدام برخوردارند. 

براساس تبصره 3 ماده واحده این طرح، کلیه سوابق افراد مشمول این قانون باید به تایید بانک کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه شود و کلیه سوابق بیمه ای مرتبط که پرداخت شده به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه شود. 

نمایندگان در تبصره 4 ماده واحده این طرح تصویب کردند: افرادی که از صندوق خارج شده ‌اند مشول این قانون نیستند. 

نمایندگان مجلس با تصویب این طرح مقرر کردند با بازنشسته و بازخرید و مستعفی شدن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، کارشناسان بیمه کشاورزی به میزان یک سوم کل بازنشستگان به استخدام این دو دستگاه اجرایی در می آیند. 

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری 

نمایندگان مجلس با 183 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر با اولویت بررسی دو طرح دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی موافقت کردند. 

اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان طراح بررسی با اولویت این دو طرح در مجلس گفت: این طرح ها درباره امنیت قضایی و دادرسی عادلانه است درسال 92 در مجلس تصویب شد، قرار بود به مدت 3 سال آزمایشی اجرا شود، اجرای آزمایشی این طرح در اول تیر ماه به پایان می‌رسد لذا ما می خواهیم مجلس هر چه سریعتر این دو طرح را بررسی کند تا مشکلی ایجاد نشود. 

مخالفت مجلس با طرحی درباره تعیین تکلیف وضعیت معلمان حق التدریسی 

نمایندگان مجلس با 99 رای موافق، 101 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند. 

در ماده واحده این طرح آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است از مشمولین قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش سوم شهریور 95به صورت اختصاصی، آزمون به عمل آورد و کسانی را که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند از سال دوم قانون برنامه ششم توسعه تا پایان آن استخدام کند. 

موافقت مجلس با فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی 1396 کل کشور 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 1396 کل کشور با 171 رای موافق، 30 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 240 نماینده حاضر موافقت کردند.