قائم مقام وزیر کشور گفت: افزایش انگیزه کارگران و تامین امنیت باعث سرعت بخشی به پروژه های پارس جنوبی می شود.

به گزارش مرور نیوز، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از محمد حسین مقیمی درنشست کمیسیون کارگری استان بوشهر که روز یکشنبه در منطقه ویژه پارس برگزار شد افزود: با توجه به اینکه بهره برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی در دستور کار این دولت یازدهم است، چرخ پارس جنوبی باید بچرخد. 
وی اضافه کرد: وظیفه ما حمایت از برنامه های اجرایی پارس جنوبی است تا بتوانیم از این رهگذر به توسعه واقعی در کشور دست یابیم. 
قائم مقام وزیر کشور خواستار کمک مسئولان استان بوشهر به توسعه پارس جنوبی شد و ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در دولت یازدهم توسط وزارت نفت صورت گرفته است که افزایش بیش از 200 میلیون متر مکعبی تولید گاز در سه سال اخیر در پارس جنوبی نشان می دهد که هدف دولتمردان پیشرفت کشور از طریق افزایش تولید است. 
مقیمی بیان کرد: توسعه پارس جنوبی حاصل تلاش قشر عظیم کارگران است و همانطور که همه ما موظف هستیم ظرفیت تولید گاز را در این مطنقه افزایش دهیم باید نسبت به فراهم ساختن شرایط برای افزایش انگیزه کارگران اقدامات جدی صورت گیرد تا فازهای پارس جنوبی با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد. 
وی افزود: مردم قدرت بالایی برای درک شرایط موجود کشور دارند و بطور قطع در صورت بیان برخی مشکلات و موانع ملت ایران از آمادگی لازم برای همراهی با مسئولان برخوردار هستند. 
قائم مقام وزیر کشور پرداختن به آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: آموزش کارجویان و کارگران هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ساختن آینده است و در این ارتباط می توانیم از تخصص نیروهای بومی در پروژه های صنعت نفت در آینده استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه وظیفه ما در وزرات کشور تامین امنیت پارس جنوبی برای پیشرفت کشور است گفت: صنعت و مردم باید تعامل نزدیکی با هم داشته باشند و انتظار ما نیز از مسئولان در پارس جنوبی افزایش تولید و صادرات برای توسعه پایدار است. 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سازمان منطقه ویژه پارس نماینده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در منطقه است و ماموریت اصلی آن پشتیبانی از توسعه میدان مشترک گاز پارس جنوبی است. 
یوسفی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی وزارت نفت و تمرکز بر توسعه فازهایی با پیشرفت بیشتر علاوه بر افتتاح رسمی از فازهای 12 و 15 و 16 توسط ریاست رئیس جمهوری در آینده ای نزدیک فازهای 17و 18،19 و 20 و 21 نیز به بهره برداری خواهند رسید. 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون بیش از 470 میلیون متر مکعب در روز است گفت:بخش عمده ای از تولید گاز از این میدان در دولت یازدهم محقق شده است و پیش بینی می شود تا پایان این دولت بخش عمده ای از توسعه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری برسد. 
یوسفی، طرح پالایشی سیراف را از اقدامات خوب وزارت نفت در منطقه ویژه پارس برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و افزود: این طرح با ظرفیت پالایش ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز (هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا می‎شود و هشت شرکت خصوصی در این طرح سرمایه گذاری کرده اند ه میعانات گازی تولیدی درفازهای پارس جنوبی در این پالایشگاه ها به مصحول نهایی تبدیل خواهد شد. 
وی با بیان اینکه هم اکنون 60 هزار نفر نیروی کار در منطقه پارس جنوبی و پارس2 (کنگان) مشغول به فعالیت هستند گفت: مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس بصورت مستمر وضعیت کارگری و کارفرمایی منطقه را ارزیابی می کند ضمن آنکه همواره کارگران شاغل در منطقه را مورد حمایت قرار داده است. 
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: خواسته مردم و مسئولان استان بوشهر توسعه متوزان منطقه است. 
مصطفی سالاری افزود: این منطقه به عنوان قطب انرژی و اقتصادی کشور شناخته می شود و در دولت تدبیر و امید با همراهی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اقدامات خوبی برای توسعه متوزان منطقه صورت گرفته که لازم است این فعالیت ها در آینده نیز تداوم یابد. 
وی با بیان اینکه در منطقه پارس جنوبی 100 میلیادر دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت: تلاش همه مسئولان در دولت تدبیر و امید این است که پروژه های پارس جنوبی با سرعت و کیفیت بالا به بهره برداری برسد و در این زمینه ما نیز سعی خواهیم کرد یاری دهنده مجموعه وزارت نفت برای تحقق این هد ف باشیم. 
استاندار بوشهر خواستار تلاش شرکت های مستقر در پارس جنوبی برای حل مشکلات کارگری شد و گفت: هدف همه مسئولان کاهش اثرات منفی توسعه در استان است و و بطور قطع وزارت نفت نیز تلاش خواهد کرد خدمات خود را در عالی ترین سطح ارایه دهد تا مردم توسعه منطقه را بصورت واقعی لمس کنند.