با پایان یافتن تعطیلات عیر فطر، موج بازگشت مسافران به پایتخت به ساعات پایانی خود رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، بر خلاف تعطیلات هفته قبل که در روز پایانی خود به ترافیکی سنگین در شهرهای بزرگ منجر شد، نقشه های ترافیکی جاده ها نشان می دهد که ترافیک فعلی راه ها شرایطی نیمه سنگین دارد.

در تهران راه های ورودی جاده های هراز، چالوس و آزادراه های تهران - کرج و تهران - قم ترافیک نیمه سنگین را پشت سر می گذارد اما دیگر راه ها شرایطی عادی دارند.

ورودی های تهران نیمه سنگین است+ نقشه

در استان قم نیز بخش قابل توجهی از مسیرهای ترافیکی روان را پشت سر می گذارند و جز راه ارتباطی اصلی با تهران، ترافیک خاصی مشاهده نمی شود.

ورودی های تهران نیمه سنگین است+ نقشه

سه جاده اصلی استان مازندران نیز در بخش هایی با ترافیک نیمه سنگین مواجه اند و تردد خودروها در جاده های هزار، فیروزکوه و چالوس در برخی حوزه ها با کندی مواجه است.

ورودی های تهران نیمه سنگین است+ نقشه

در استان گیلان نیز جز ترافیک نیمه سنگین در بخش هایی از آزادراه قزوین - رشت، دیگر جاده ها شرایطی عادی دارند.

ورودی های تهران نیمه سنگین است+ نقشه

آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه نشان می دهد که آزادراه تهران - کرج در طول 24 ساعت گذشته با بیش از 134 هزار تردد پر ترافیک ترین جاده بوده و پس از آن نیز راه های ارتباطی تهران با شهریار، ساوه و جاجرود قرار دارند.

با برنامه ریزی صورت گرفته، تردد خودروها از ساعت 15 امروز در جاده کندوان از مرزن آباد به سمت کرج و از ساعت 14 در جاده هراز از آب اسک به مشا یک طرفه خواهد بود.