وزیر اقتصاد گفت: در شرایط فعلی نخواهیم گذاشت کسی به این مملکت خدشه‌ای وارد کند.

به گزارش مرور نیوز، کرباسیان امروز سه شنبه 5 تیر با حضور در نشست خبری سخنگوی دولت به ایراد سخنرانی پرداخت.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی که در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت حضور یافت، اظهار داشت: در شرایط فعلی نخواهیم گذاشت کسی به این مملکت خدشه‌ای وارد کند. در عملکرد سه ماهه دولت در زمینه واردات و صادرات ١١ میلیارد واردات داشتیم که ٢.٧ درصد کاهش داشته که این کاهش نیز به دلیل کالاهای غیرضروری بوده است. وی افزود: ١١ میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار نیز صادرات کشور در سه ماه نخست امسال بود که ١٥.٥ درصد رشد داشت. در این زمینه هم مصرف کننده و هم تولیدکننده مورد حمایت قرار گرفته است.

مسعود کرباسیان

نیازهای ارزی کشور در چهار گروه کالایی است

کرباسیان ادامه داد: نیازهای ارزی کشور در چهار گروه کالایی است که در گروه اول و اولویت دار کالاها را با ارز ٣٨٠٠ تومانی و ٤٢٠٠ تومانی تقسیم بندی کردیم که برابر با ١٨ میلیارد دلار است. گروه بعدی، کالاهای ضروری است که عمدتا مواد اولیه است که ارز آن را از محل صادرات غیرنفتی تامین می کنیم. قطعات منفصله خودرو، ذرت خوراک دامی، برنج، سویا، موبایل، جو، ماشین آلات، کنجاله، لوازم خانگی، روغن دانه، بنزین و اقلام خوراکی از جمله موارد این دو گروه است.

صادرکنندگان می توانند ارز خود را در بورس با قیمت توافقی ارائه کنند

وزیر اقتصاد با تاکید بر تامین نیازهای ضروری کشور در هر شرایطی، تصریح کرد: صادرکنندگان می توانند ارز خود را در بورس با قیمت توافقی ارائه کنند که کار آن از شنبه آغاز خواهد شد. کرباسیان اعلام کرد: قرار است روزانه میزان واردات کالا در سامانه ای اعلام شود تا مردم بدانند چه کسانی کالاها را با چه قیمتی وارد می کنند.