عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: موانع تجاری ایران با کشورهای مختلف برداشته شده و سفیر جدید ایران در آذربایجان درمدت سه ماه فعالیت به اندازه سه سال برای رفع موانع تجاری فعالیت کرده است.

به گزارش مرور نیوز، حسین پیرموذن در جلسه هیات نمایندگان اتاق اردبیل به اهداف سفر به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان و نیز جمهوری خود مختار داغستان اشاره کرد و گفت: نایب رئیس اتاق اردبیل باید نسبت به دعوت از تیم اقتصادی ولگاگراد به اردبیل تلاش و جدیتی بیشتری را انجام دهد و از دبیر کل اتاق اردبیل نیز انتظار داریم دستاوردهای این سفر را برای مسوولان سایر اتاق‌های فعال کشور تبیین و تشریح کند.

وی با قدردانی از همراهی استاندار اردبیل در کنار تیم اقتصادی استان در سفر به روسیه، داغستان و جمهوری آذربایجان اضافه کرد: علاوه از سایر نیروها و دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی که در انجام این سفر ثمربخش یاری‌گر مجموعه اقتصادی استان اردبیل بودند کمال تشکر را داریم.

پیرموذن گفت: دستاوردهای سفر تیم اقتصادی استان اردبیل به روسیه و جمهوری آذربایجان باید به مسوولان سایر اتاق‌ها تبیین و تشریح شود و تقویت روابط اردبیل با روسیه و بازار آذربایجان به همراه داغستان و شهرهای مختلف آسیای میانه فرصتی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی بیشتر است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مشاوره‌های خوبی را در حوزه بازاریابی انجام می‌دهد، افزود: ما بر پایه تعامل و تفاهم دو جانبه می‌توانیم کار را شایسته و مناسب به پیش برده و موانعی که در سال‌های گذشته در تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه به وجود آمده بود برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان که دارای محبوبیت خاص و علاقه مندی به تعامل بیشتر با کشورهای منطقه است، در عرض سه ماهه به اندازه سه سال فعالیت داشته تا روابط اقتصادی دو کشور تسهیل شود.

پیر موذن توانمندی‌های شهر سومقاییت آذربایجان به عنوان یک شهر صنعتی  یادآور شد و گفت: همکاری‌های اقتصادی و صنعتی بین اردبیل و سومقاییت و نیز خواهرخواندگی این دو شهر می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات بیشتر باشد.

وی جمع‌بندی سفر هیات اقتصادی اردبیل به روسیه، آذربایجان و داغستان را یادآور شد و گفت: در نشستی که با رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به همراه استاندار اردبیل داشتیم٬ مقرر شد اجلاس مشترک ایران و آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در اردبیل برگزار شود.