بیمه مرکزی «آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» منضم به دستورالعمل بندهای (ت)، (ث) و (ج) ماده (۲) این آیین نامه را جهت اجراء به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، نظر به اینکه مهلت مقرر در ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه برای اخذ مجوز فعالیت، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ به اتمام می رسد، تمام شرکت های بیمه متقاضی اخذ مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث مکلفند ظرف مدت یک هفته از تاریخ این ابلاغیه، درخواست خود منضم به مدارک و مستندات لازم به شرح مندرج در دستورالعمل فوق را به بیمه مرکزی ارسال نمایند.
لازم به ذکر است، هیات عامل بیمه مرکزی در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ دستورالعمل بند های (ت)، (ث) و (ج) ماده (۲) آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را مشتمل بر ۳ ماده تصویب کرد که بر این اساس،شرکت‌های بیمه متقاضی اخذ مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث باید درخواست خود را منضم به مدارک و مستندات لازم برای احراز شرایط زیر به معاونت طرح و توسعه ارائه نمایند.
معاونت طرح و توسعه در این دستور العمل مکلف است احراز شرایط بندهای (الف)،(ب) و(پ) ماده (۲) آیین نامه و بندهای (۱-۲) و (۱-۳) ماده (۱) این دستورالعمل را از معاونت نظارت و احراز شرایط بند (۱-۱) ماده (۱) این دستورالعمل را از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات استعلام ‌نماید. معاونت نظارت و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مکلفند حداکثر ظرف ده روز از تاریخ استعلام، نظر خود را در خصوص موارد فوق‌الذکر به معاونت طرح و توسعه اعلام نمایند.
طبق ماده (۳) این دستور العمل، معاونت طرح و توسعه پس از تکمیل کلیه مدارک و مستندات موضوع این دستورالعمل، مراتب را جهت اتخاذ تصمیم در هیأت عامل گزارش می‌ نماید. پس از طرح موضوع در هیات عامل، نظر بیمه مرکزی در مهلت مقرر در آیین نامه به صورت مکتوب به شرکت بیمه متقاضی اعلام می شود.