نخستین جلسه شورای عالی استاندارد استان تهران در سال جاری، با حضور استاندار استان تهران، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، مدیرکل استاندارد استان تهران و نمایندگان دستگاههای عضو شورای عالی استاندارد، امروز، چهارشنبه در ساختمان استانداری استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیتهای اداره کل متبوع خود را طی سال ۱۳۹۶ ارایه کرد.

طاهری در گزارش خود با بیان اینکه ۵۳۵۵ واحد تولیدی در استان تهران مستقر می باشد گفت: ۶۶ درصد از این واحدهای تولیدی در حال حاضر فعال هستند.

ایجاد دفاتر استانداردسازی در دستگاههای اجرایی، اقدامات بازرسی و نظارتی در حوزه سی ان جی و مصوبات کارگروه استانداردسازی از دیگر مواردی بود که طاهری در این نشست به آن اشاره کرد.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در این جلسه با اشاره به شرایط تحریم گفت: رعایت استاندارد می تواند ما را در خروج از بحران اقتصادی فعلی کشور کمک کند.

مقیمی با اشاره به شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی افزود: تحقق این شعار منوط به افزایش تولید باکیفیت و کاهش قیمت تمام شده است.

وی با بیان اینکه تولید بی کیفیت هزینه بر است اظهار داشت: با رعایت استانداردها می توان کالای با دوام تولید کرد تا علاوه بر بازار داخلی، بازارهای صادراتی را گسترش داد.

مقیمی خطاب به نمایندگان دستگاههای عضو شورای عالی استاندارد گفت : این حجم از فعالیتهای استاندارد فقط مربوط به یک سازمان نیست بلکه باید مورد توجه سایر ارگانها باشد.

استاندار تهران با تاکید بر تولید کالا و ارائه خدمات استاندارد در کشور ، افزود: حفظ ایمنی و کیفیت در گرو رعایت استانداردهاست که باعث حفظ سرمایه ها می شود.

استاندار تهران سپس از فعالیتهای اداره کل استاندارد استان تهران و همکاری مدیریت این اداره کل با سایر دستگاهها دولتی استان تهران قدردانی کرد.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین جلسه شورای عالی استاندارد استان تهران در سال ۹۷ ، خواستار هماهنگی و همکاری مجدانه سایر ارگانها در زمینه استاندارد شد.

قانون  تقویت و توسعه نظام استاندارد بر نظام استانداردسازی در کشور تاکید دارد

وی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این قانون بر نظام استانداردسازی در کشور تاکید دارد و از همه سازمانها و نهادها در کشور انتظار می رود که استاندارد را در برنامه خود پیاده کنند.

پیروزبخت تاکید کرد: منویات مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از سوی دولت و مساعی ارزشمند قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی در حمایت از سازمان ملی استاندارد ایران در کنار خواست ملت ما را برآن میدارد تا با همکاری و همدلی برای سلامت و ایمنی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان ، اظهار داشت: ۳۲ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است که اکنون موقع اجرا و پیاده سازی استانداردهاست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تسهیل فرآیند تجارت در دستور کار این سازمان قرار دارد افزود: این اقدام در راستای کمک به تولید کشور انجام می شود اما در مواجهه با کالاهای بی کیفیت هیچ اغماضی  نخواهیم داشت.

در این جلسه نمایندگان دستگاههای عضو شورای عالی استاندارد، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.