بانک کشاورزی که در عرصه بانکداری سبزبرای حفاظت از محیط زیست و ترویج روش های نوین کشاورزی به منظور مدیریت منابع آب و خاک و انرژی پیشروست، کوشیده است تا فناوری، خرد و آگاهی را در راه کاهش مصرف انرژی و جلب مشارکت جمعی کارکنان به خدمت گیرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک به ویژه در روزهای اخیر که افزایش دما و کاهش نزولات جوی ، چگونگی مصرف انرژی هایی چون برق و منابعی چون آب را  به چالشی ملی تبدیل کرده است ، بیش از پیش می کوشد تا با استفاده از راهکارهای کارآمد، در راستای مدیریت منابع و مصرف بهینه انرژی گام بردارد.

استفاده از ابزار هایی چون شیرهای آب و لامپ های روشنایی هوشمند، لامپ‌های کم‌مصرف ، تامین برق مصرفی ساختمان‌ها با استفاده از ژنراتور ، کنترل درجه حرارت محیط های کاری و چینش فضای کاری برای استفاده بیشینه از نور طبیعی از جمله این راهکارها بوده است.

بانک کشاورزی همچنین با آموزش و فرهنگ‌سازی میان کارکنان، در مسیر افزایش آگاهی و جلب مشارکت  آن ها برای بهینه سازی مصرف انرژی و منابع گام برمی دارد به گونه ای که کارکنان ، خود را در قبال آینده این سرزمین ، حیات نسل های آینده و میراث طبیعی، مسئول و موثر دانسته و در راه صرفه جویی و مصرف صحیح در محل کار، خانه و جامعه گام بر دارند.

شایان ذکر است در همین راستا و به دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ساعت کارکارکنان  بانک کشاورزی در استان تهران از 6 تا 14 تعیین شده که فعلا تا پایان تیرماه اجرایی شده است.