استاندار اصفهان گفت: آب موردنیاز طرح توسعۀ مجتمع فولاد سبا که به تازگی به بهره برداری رسیده، از محل تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی تأمین شده و از رودخانه زاینده رود تأمین نمی شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت فولاد مبارکه اصفهان، مهرعلیزاده در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به دغدغۀ شهروندان دربارۀ مسائل کم آبی استان اصفهان و افتتاح پروژۀ توســــعۀ فـــولاد سبا گفــت: پساب خطوط تولید مجتمع سبا و شرکت ذوب آهن اصفهان، پس از تصفیه در تصفیه خانه‌های به روز، در خطوط تولید بازچرخانی می‌شود و در مجتمع فولاد سبا نیز از این آب استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، آب موردنیاز طرح توسعۀ مجتمع فولاد سبا که به تازگی به بهره برداری رسیده، از محل تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی تأمین شده و از رودخانه زاینده رود تأمین نمی شود.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت صنایع به عنوان سرمایۀ ملی و اشتغالزا برای چندین هزار نفر نوشت: آب تخصیصی به صنایع کاهش زیادی پیدا کرده و آنها موظف به صرفه جویی و تغییر روش‌های مصرف و همچنین بازچرخانی آب و استفاده از پساب شده اند و طی ماههای اخیر، منبع آب جدیدی به این حوزه اضافه نشده و بهره برداری از همین طرحهای توسعۀ فولاد، خود گواه همکاری صنایع درخصوص کاهش مصرف آب و استفاده از روش های جایگزین است.
استاندار اصفهان در ادامه اذعان کرد: حدود ۹ ماه است که بنده افتخار خدمتگزاری به مردم اصفهان را پیدا کرده ام. روزی که من آمدم، زاینده رود، این نگین و سرمایه طبیعی اصفهان، ماه ها بود که خشک شده بود. میزان آب پشت سد زاینده رود به صورت بی سابقه‌ای کم بود و هست و من کاملاً متوجه تبعات این قضیه هستم و بیشترین زمانم را صرف حل این مشکل کرده ام؛ ولی آنچه مهم است این است که با یک نگاه منصفانه باید گفت مشکل آب زاینده رود یک شبه به وجود نیامده که یک شبه نیز حل شود. بنده تمام تلاشم را انجام می دهم و از مردم عزیز نیز تقاضا دارم با صبر و بردباری و البته همکاری در مصرف بهینۀ آب خانگی، صنعتی و کشاورزی، به بنده و همکاران در این حوزه کمک کنند.
مهر علیزاده در پایان با ذکر آیه «ان مع العسر یسرا» اظهار امیدواری کرد روزی شاهد جاری شدن مجدد زندگی در زاینده رود باشیم.