هوندا پس از اینکه دولت انگلیس اعلام کرد بدنبال توافقی برای حمایت از صنعت تولید خودرو در برابر پیامدهای خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپاست، اطمینان داد فعلا برنامه‌ ای برای ترک این بازار ندارد.

به گزارش مرور نیوز، گرک کلارک، وزیر تجارت انگلیس روز یکشنبه اظهار کرده بود دولت درصدد دادن تضمین های مشابه نیسان به سایر گروههای خودروسازی است که در این کشور کارخانه دارند.

سیجی کورایشی، نایب رئیس هوندا در واکنش به این اظهارات گفت: هوندا فعلا به فعالیت در انگلیس ادامه می‌دهد و تصمیم نهایی در این باره بعدا گرفته خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا هوندا تضمین‌هایی برای دسترسی بدون تعرفه به بازار اروپا دریافت کرده است یا خیر، توضیحی نداد و تنها عنوان کرد این شرکت خواستار دریافت امتیاز ویژه‌ای از سوی دولت انگلیس نشده بود.

هوندا فعالیت در انگلیس را محدود کرده است، اما سال گذشته با تبدیل کارخانه سوئیندون به هاب صادرات هاچ بک جدید سیویک، تغییر استراتژیکی صورت داد.

این خودروساز ژاپنی همزمان با اعلام تعهد برای حضور در بازار انگلیس، اعلام کرد انتظار دارد سود خالص در سال مالی منتهی به مارس سال ۲۰۱۷، به ۴۱۵ میلیارد ین (چهار میلیارد دلار) برسد، در حالیکه ابتدا میزان سود خالص در مدت مذکور را ۳۹۰ میلیارد ین پیش بینی کرده بود.

با این همه این خودروساز پیش بینی خود از درآمد سالانه را به دلیل قوی‌تر شدن ارزش ین که ارزش فروش در بازارهای خارجی را کاهش داده است، ۲.۵ درصد کاهش داد و ۱۳.۴ میلیارد ین پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، هوندا در سه ماهه ژوییه تا سپتامبر، ۳۹ درصد رشد سود خالص به ۱۷۷ میلیارد ین را گزارش کرد که تحت تاثیر کاهش هزینه‌های مربوط به کیفیت حاصل شد. این شرکت در دو هفته گذشته ۵۵۶ میلیارد ین برای فراخوان ایربگ های معیوب ساخت تاکاتا کنار گذاشته است.