بر اساس قانون مالیات های مستقیم فردا آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری است.

به گزارش مرور نیوز، فردا ۳۱ تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۳۹۶ است.

بر اساس قانون مالیات های مستقیم، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۶ و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری با ارایه الکترونیکی اظهارنامه می توانند از تسهیلات مالیاتی همچون معافیت پایه مالیاتی، مشوق‎های مالیاتی، معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی و سایر موارد مقرر در قانون بهره‎مند شوند.

شرط برخورداری از هرگونه معافیت و تسهیلات مالیاتی برای صاحبان مشاغل، ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اعلام شده و همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، موجب تعلق جریمه برای صاحبان مشاغل خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی است.

براساس قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمدی که از طریق اجاره ملک به شخص تعلق می‌گیرد شامل افرادی می‌شود که درآمد شخص حقیقی یا حقوقی، حاصل واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در کشور ایران پس از کسر معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود.

گفتنی است؛ دو سال است که تحویل اظهارنامه به صورت الکترونیکی شده و دیگر اظهارنامه ها از طریق تحویل دستی و مراجعه حضوری صورت نمی گیرد.