شرکت گوگل با ارائه یو اس بی ضد هک به کارمندان خود از هک شدنشان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بیزینس  اینسایدر، شرکت گوگل از سال 2017 با ارائه یو اس بی های ضد هک خود به کارکنانش از هک شدن 85 هزار کارمند خود جلوگیری کرده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت کلیدهای امنیتی فیزیکی را به ۸۵ هزار کارمند خود داد. از آن زمان هیچ گزارش هکی از سوی کارمندان گوگل اعلام نشده است.

این کلیدهای امنیتی، یواس بی های ارزان قیمتی هستند که کاربر را ملزوم می کند با استفاده از پسورد و یو اس بی وارد یک وب سایت شوند.

ضد هک شدن کارمندان گوگل

به گفته محققان حفاظت از حساب کاربری با کمک پسورد کافی نیست و شرکت های فناوری روشی جدید ابداع کرده اند که بیشتر اوقات نیازمند موبایل یا یک کلید سخت افزاری مانند «سیستم کلید امنیتی» است که گوگل به کار گرفته است.

به گفته سخنگوی این شرکت  کلیدهای امنیتی اکنون به مبنای دسترسی به تمام حساب های کاربری گوگل  برای کارمندان این شرکت تبدیل شده اند.

ممکن است در اپلیکیشن ها و به دلایل مختلف از کاربران خواسته شود تا با کلید امنیتی هویت خود را احراز کنند. این مورد به حساسیت اپلیکیشن و خطری که کاربر را تهدید می کند بستگی دارد.

ایده اصلی چنین سیستمی که به عنوان احراز هویت دو مرحله شناخته شده،  بدان معناست که اگر هکرها پسورد کاربر را هم بدانند نمی توانند وارد حساب کاربری او شوند مگر آنکه به موبایل یا کلید یو اس بی او دسترسی داشته باشند.

کلید امنیت گوگل از نوعی احراز هویت چندمرحله ای به نام Universal ۲nd Factor(U۲F) استفاده می کند که به کاربر اجازه می دهد فرایند ورود را به راحتی و با قراردادن یو اس بی و فشار دکمه ای در دستگاه انجام دهد. در حال حاضر U۲F در کروم، فایرفاکس و اوپرا پشتیبانی می شود