صبح امروز غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی با حضور در پژوهشکده بیمه با رییس و مدیران این سازمان دیدار و گفت وگو کرد و افزایش توان پژوهشی پژوهشکده بیمه را در روند توسعه صنعت بیمه بسیار موثر دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، سلیمانی در این جلسه نقش پژوهشکده بیمه در ارائه راهکارهای جدید برای دوران تحریم را بسیار کلیدی خواند وگفت: پژوهشکده بیمه برای این دوران باید راهکارهای علمی و قابل اجرا به صنعت بیمه ارائه دهد.

وی افزود: فعالیت های این سازمان باید در راستای رفع نیاز های صنعت بیمه باشد و اگر پژوهش ها به قانون و مقررات تبدیل نشود، صنعت بیمه نمی تواند از آنها منتفع شود.

سلیمانی با تاکید بر برقراری رابطه بیشتر پژوهشکده بیمه با شرکت های بیمه گفت: شرکت های بیمه نیاز اساسی به مشاوره و یافته های پژوهشی برای رفع مشکلات و پیشرفت در حوزه کاری خود دارند و پژوهشکده بیمه با ایجاد این فضا می تواند هم در بخش آموزش نیروهای تخصصی و هم در حوزه پژوهشی به آنها خدمت ارائه نماید.

رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش را محور اصلی فعالیت های پژوهشکده بیمه دانست و گفت: هرچند آموزش نیروهای متخصص از دستاوردهای بسیار خوب صنعت بیمه محسوب می شود اما نباید آموزش، پژوهشکده بیمه را دچار روزمرگی کند و از اهمیت پژوهش کاسته شود.

وی در ادامه افزود:  پژوهشکده بیمه باید بیش از پیش در حوزه برگزاری سمینارهای بین المللی و منطقه ای و همچنین ارتباط با دانشگاه ها فعالیت نماید.

سلیمانی با ابراز نگرانی از حذف رشته مدیریت بیمه در برخی از دانشگاه ها گفت: این موضوع در آینده صنعت بیمه و کمبود نیروی متخصص و آکادمیک اثر منفی خواهد گذاشت و باید پیگیری شود که دلیل حذف این رشته چه بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان از عملکرد خوب پژوهشکده بیمه در سال های اخیر قدردانی کرد و گفت: امیدوارم پژوهشکده بیمه با ارائه پژوهش های کاربردی به رشد بیمه که یکی از شاخص های توسعه یافتگی است، کمک نماید تا صنعت بیمه به جایگاه واقعی خود در میان مردم و اقتصاد دست یابد.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه صفری، سرپرست پژوهشکده بیمه به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های این سازمان پرداخت.