اطلاعات حاصله از 3 مرجع حاکی از بازداشت تمامی واردکنندگان گوشی موبایل با ارز دولتی و توقیف کالاهای آنها است. پرونده رسیدگی به متخلفان ارزی از فردا علنی و با انتشار اسامی آغاز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، دادگاه رسیدگی به پرونده متخلفان ارز و سکه دولتی فردا به صورت علنی آغاز می‌شود. قرار است اسامی متهمان و محتوای جلسه به صورت رسمی در رسانه‌ها منتشر شود.

بر اساس شنیده‌ها برخی واردکنندگان موبایل نیز جزو بازداشت‌شدگان پرونده متخلفان ارزی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه: اکثر مدیران 40 شرکت واردکننده موبایل بازداشت شدند

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: اکثر واردکنندگان گوشی موبایل ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند و تخلفاتی با این ارز مرتکب شده بودند که هر کس خطایی کرده باید هزینه آن را بپردازد.

وی گفت: حدود ۴۰ شرکت ارز دولتی گرفته بودند که مدیران اکثر آنها بازداشت شده‌اند تا وضعیت پرونده آنها مشخص شود. وی تأکید کرد: کالاهای این واردکنندگان نیز هم اکنون توقیف شده است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه: 38 مدیر از 40 شرکت‌ واردکننده موبایل در بازداشت‌اند

سیدمهدی میرمهدی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:‌ در صنف IT هیچ وارد کننده ای دستگیر نشده است. وی گفت: تنها واردکنندگان گوشی موبایل بازداشت شده‌اند که در مجموع 40 شرکت وارد کننده بوده‌اند که 38 نفر از مدیران آنها گرفتار شدند و اکنون در زندان هستند و در انتظار محاکمه به سر می‌برند. وی گفت: کالاهای این واردکنندگان ثبت و ضبط شده و تا زمان اعلام رای دولت حق فروش ندارند. و ی گفت:‌ اینها همان کسانی هستند که ارز 4200 تومانی برای واردات موبایل گرفتند و مرتکب تخلف شده‌اند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: تمامی مدیران 20 شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی بازداشت هستند

محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی گفت: حدود ۲۰ شرکت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند که مدیران همه آنها بازداشت هستند تا به وضعیت پرونده‌شان رسیدگی شود.

وی گفت: البته تعداد درخواست‌کنندگان ارز دولتی بیشتر از این تعداد بوده که برخی به مرحله آخر که مرحله تخصیص ارز است نرسیده اند.