مدیرعامل بانک دی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی پیام تبریکی ارسال کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد رضا قربانی ، مدیر عامل بانک دی طی پیامی  فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی  را به فعالان اقتصادی و کارکنان شریف شبکه بانکی کشور تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:
تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در دهم شهریور 1362 فصل جدیدی در نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران رقم زده است. قانون بانکداری بدون ربا، با تمرکز بر حذف ربا نخستین گام اساسی را برای اصلاح نظام بانکی برداشته است. این دستاورد عظیم که به واسطه دوراندیشی و دقت نظر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل(س) بدست آمده است امروزه با تمرکز و توجه به سایر مولفه ها، اصول و مبانی شریعت و با تکیه بر چارچوب اخلاقی می تواند نقش کلیدی در اثربخشی بیشتر نظام بانکداری، کاهش عملیات صوری و هزینه مبادله و در نهایت کمک به پویایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور داشته باشد. ایران با داشتن جایگاه برتر در ارزیابی دارایی بانکداری اسلامی در بین کشورهایی که نظام بانکداری اسلامی را در دستور کار خود دارند همواره در صدر و بالاتر از کشور هایی همچون عربستان و مالزی قرار گرفته است. این خود نشانگر ظرفیت بالا جهت استفاده از فرصت های مبتنی بر عملیات بانکداری و مالیه اسلامی در کشور است.
اهمیت نظام بانکی در اقتصاد کشور تا بدانجا می باشد که در ماه های اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همواره در دیدار با مسئولان بر توجه بیشتر به نظام بانکی و فراهم نمودن زیرساخت های رشد و بهبود وضعیت آن تاکید داشته اند. چنانچه در دیدار تیرماه سال جاری هیات دولت با معظم له در خصوص توجه هرچه بیشتر به موضوع کنترل افزایش نقدینگی و هدایت پتانسیل موجود در آن به سمت کار های سازنده و مفید که زمینه ساز رشد و ارتقاء کشور خواهد بود اشاره فرمودند و عدم توجه به آن را بلای بزرگ و خطرناک خواندند.
امیدواریم امسال که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب باشکوه جمهوری اسلامی ایران به سر می بریم، قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران که چارچوبی روزآمد از قانون عملیات بانکداری بدون ربای مصوب دهم شهریور 1362 است، تصویب و با حمایت ارکان نظام به مقام اجرا درآمده و دوران جدیدی را در حیات نظام بانکداری ایران شاهد باشیم. دورانی که بانک به عنوان نهاد متولی گردش نقدینگی در جامعه، نقش خود را در تسهیل گردش پول در بخش های مختلف اقتصادی کشور به نحو شایسته تر دنبال نموده و با پرهیز از ورود به عملیات بنگاه داری زمینه ساز رشد و شکوفایی روزافزون بنگاه های اقتصادی کشور شود.
بانک دی به پشتوانه جامعه بزرگ ایثارگری و کارکنان خدوم و زحمتکش خود که رفتار شهروندی-سازمانی را در ارائه خدمت به مشتریان و سهامداران در دستور کار قرار داده اند، همواره سعی نموده که رسالت خود را در راستای ماموریت های نظام بانکی کشور قرار داده و عضوی اثرگذار در نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران باشد.
بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ کارکنان سخت کوش بانک دی، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به مشتریان و سهامداران ارزشمند بانک ابراز داشته و این هفته را به تمامی همکاران شبکه بانکی کشور، علی الخصوص تلاشگران ارزش مدار بانک دی تبریک عرض می نمایم.
                                                                                                                                                                                                     محمد رضا قربانی 

                                                                                                                                                                                                    مدیرعامل بانک دی