نماینده مجلس با اشاره به وضعیت آشفته بازار و نگرانی خانواده ها در بحث کمبود لوازم بهداشتی، دولت را مقصر اصلی خطاب قرار داد.

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز با اشاره به تنظیم بازار و نحوه توزیع کالا در بازار و نگرانی بوجود آمده در خانواده ها برای تأمین لوازم بهداشتی از جمله پوشک بیان کرد: عملکرد دولت در این بخش بسیار ضعیف بود، این وظیفه وزارت صنعت است که باید از 6 ماه گذشته این وضعیت را پیش بینی می کرد و اجازه نمی داد که این هرج و مرج اتفاق بیافتد.

سروش ضمن مقصر خطاب کردن دولت در ایجاد آشفتگی در بازارهای مختلف تأکید کرد: یکی از دلایل بدون شک خروج آمریکا از برجام بود و دولت که می دانست این اتفاق می افتد باید فکری به حال این روزها می کرد، حالا کار از کار گذشته و آقایان تازه از خواب غفلت بیدار و با وضعیت آشفته روبرو شده اند.

بحث روانی جامعه، مکمل بی تدبیری دولت در ایجاد وضعیت فعلی است

عضو کمیسیون پزشکی مجلس افزود: در کنار بی تدبیری دولت، بحث روانی جامعه نیز مکمل ایجاد وضعیت فعلی است، اقداماتی در نظر گرفته شده که باید گفت دولت دیر عمل کرد، اما باید منتظر ماند و دید نتیجه این اقدامات به چه خواهد رسید.

نماینده مردم تهران در ادامه خبر داد: در جلسه ای که با وزارت صنعت داشتیم قرار بر این شد تا اقدامات در حال انجام موجب شود تا بازار آشفته تا یک ماه آینده به روال سابق برگردد، امروز هم متوجه شدیم که دولت تصمیم بر این دارد تا هیچ کالایی در گمرک باقی نماند تا صنعت تولید بیشتر از این عقب نماند.

سروش همچنین خاطرنشان کرد: امروز با حجم عظیمی کالا در گمرک مواجه هستیم که قرار بر این شده است تا مواد اولیه از امروز به کارخانه ها تزریق شوند.

گروه بندی کالا مشکل اقتصادی امروز دولت است

عضو کمیسیون پزشکی مجلس در پایان گفت: مشکل اقتصادی امروز در دولت بخش گروه بندی کالاها است و آنچه از جامعه به گوش می رسد مواد اولیه کالاهای ضروری زندگی در گروه دوم قرار دارند و قیمت ثانویه دلار را شامل می شوند.

سروش ابراز داشت: تا به امروز شخص بنده یکی از پیگیران بحث استیضاح وزیر صنعت بودم، که امروز مشاهده کردم اقداماتی در حال انجام است که این موضوعات به صورت مستند به خدمت نمایندگان ارائه شد و امیدواریم مشکلات بازار تا دو ماه دیگر برطرف شوند.

وی همچنین با اشاره به بحث توزیع مواد بهداشتی ضروری از جمله پوشک بچه در بازار اظهار کرد: وزارت صنعت و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند تا این التهاب در بین خانواده ها کم شود ما نمایندگان پیگیر این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون پزشکی مجلس با اشاره به استیضاح زود هنگام وزیر صنعت بیان کرد: با مشاهده وضع موجود در بازار و صنایع مختلف بعید است که استیضاح انجام نشود و جلسه استیضاح آخر ماه مهر انجام خواهد شد.