سفیر جمهوری ترکیه درتهران در راستای تقویت همکاری‌های حمل و نقل جاده ای و مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور، با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، ضمن ابراز علاقمندی از توسعه همکاری‌های حمل و نقلی جاده‌ای و گسترش و روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم به یقین خواستار توسعه این مناسبات و رفع موانع و مشکلات موجود است.

حسن‌نیا همچنین تصریح کرد: در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه انتقال دانش و تجربیات مربوط به نگهداری راه‌ها، تأسیسات بین‌ راهی و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای وسایر موضوعات، طرف ایرانی آمادگی  هرگونه همکاری و مشارکت را اعلام می‌دارد.

براساس این گزارش، رضا هاکان تکین، سفیر کشور ترکیه ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های موفق دوجانبه  وترانزیتی حمل و نقل جاده ای میان دو کشور طی سنوات اخیر، اظهار داشت:

ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقلی جاده‌ای و ترانزیت میان دو کشور وجود دارد که امید است در چارچوب تأمین منافع مشترک و دستیابی به راه‌حل‌های رفع مسائل و مشکلات موجود، زمینه‌های جدید همکاری‌های مشترک حمل‌ونقلی، ترانزیتی و تجاری ایجاد شود.

این گزارش حاکی است رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با بیان این که سالانه حدود 120 هزار وسیله‌نقلیه در مرزهای مشترک سه‌گانه میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تردد می‌کنند، افزود:

در راستای حل و فصل مشکلات موجود، توسعه تسهیلات و امکانات در پایانه‌های مرزی و اصلاح شبکه‌ راه‌ها هموار ه مورد تأکید قرار گرفته است .

وی به منظور تسهیل وتوسعه حمل ونقل جاده ای، خواستار برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل جاده‌ای میان دو کشور و نشست های مشترک مرزی گردید و افزود:

امید است با طرح مسائل و مشکلات در این نشست‌ها، زمینه‌های همکاری‌ها و توسعه مناسبات بیش از گذشته فراهم شود و تردد وسایل نقلیه عبوری از مرزهای دو کشور، روند صعودی پیدا کند.