طرح ساماندهی کشتار و عرضه گوشت دام و طیور در شهر ری آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، طرح ساماندهی کشتار و عرضه گوشت دام و طیور در شهر ری از صبح امروز با حضور محمد محمدی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران و فرماندار شهر ری آغاز شد.

این طرح با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، انجمن کشتارگاه‌های صنعتی کشور، اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران و اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی اجرا می‌شود.

بر اساس این طرح، اولاً هر کسی اجازه کشتار دام در کشتارگاه را ندارد و عاملین کشتار اعم از قصابی‌ها و واحدهای بسته‌بندی باید مجوز یا پروانه کشتار از اتحادیه مربوطه دریافت کنند. صاحبان کشتارگاه‌ها برای انجام کشتار نیازی به دریافت مجوز ندارند.

ثانیاً؛ کشتارگاه‌ها موظف هستند علاوه بر مهر دامپزشکی، گوشت دام ماده یا نر را با برچسب مشخص کنند.

سوم اینکه؛ کشتارگاه‌ها موظفند هنگام تحویل لاشه گوشت به عاملان توزیع، فاکتور ارائه دهند و در فاکتور، قیمت، میزن و نوع گوشت را مشخص کنند.

چهارم اینکه واحدهای توزیع و بسته‌بندی، هنگام تحویل گوشت به قصابی‌ها باید فاکتور ارائه دهند و قصابی‌ها نیز موظفند فاکتور بگیرند و بر اساس این طرح، گوشت‌هایی که فاکتور نداشته باشد در حکم «کشتار به صورت قاچاق است و غیرقانونی» است.

پنجم اینکه از این پس قصابی‌ها موظفند روی تابلوهای بزرگ، علاوه بر مشخص کردن نر یا ماده بودن گوشت گوسفند، نوع آن را نیز اعم از بز، میش یا بره مشخص کنند. مثلاً قصابی‌ها باید به صورت درشت روی تابلوهای خود بنویسند «گوشت چرخ‌ کرده میش.»

گفته می‌شود در حال حاضر تعداد زیادی از قصابی‌ها در تهران گوشت میش را که 7 هزار تومان ارزان‌تر است، به جای گوشت بره به مردم می‌دهند.