خریداران چینی بر خلاف دولت پکن که هنوز واردات نفت از آمریکا را تحریم نکرده، تحریم کرده اند و از آمریکا نفت خام خریداری نمی کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، با این که پکن هنوز واردات نفت از آمریکا را تحریم نکرده، خریداران چینی بر سر این موضوع ریسک نمی‌کنند.

طبق اطلاعات مرکز آمار آمریکا، چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه اوت خرید نفت خام آمریکا را برای اولین بار از سپتامبر 2016 متوقف کرد. چینی ها در ماه جولای حدود 12 میلیون بشکه نفت از آمریکا خریده بودند. پکن که پس از برداشتن تحریم‌های آمریکا از صادراتش در دسامبر 2015 خریدار مشتاق نفت خام آمریکا بود و حتی با کانادا در وارد کردن نفت آمریکا رقابت داشت، اکنون با افزایش درگیری تجاری با آمریکا وارداتش را از این کشور متوقف کرده است.

پکن در ماه ژوئن در پاسخ به وضع عوارض 50 میلیارد دلاری توسط آمریکا بر روی واردات چین ، 25 درصد عوارض برای واردات نفت خام آمریکا در نظر گرفت. پس از آن سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین بارگیری نفت خام آمریکا را معلق کرد، هر چند بعد برخی از خریدهای خود را بازگرداند.

آینده معامله نفت خام آمریکا با چین نامطمئن است و هنوز تضمینی وجود ندارد که تهدید وضع عوارض بر واردات نفت خام از آمریکا با ادامه درگیری تجاری از سر گرفته نشود.

تولیدکنندگان نفت آمریکا مخصوصاً آنهایی که در وست تگزاس و نیومکزیکو کار می کنند از ادامه نزاع تجاری بین چین و آمریکا رنج می برند چون با اشباع شدن تقاضای داخلی چشم به سواحل خارجی دارند تا نفتشان را معامله کند.