وزیر اقتصاد گفت: طراحی سیاست های اقتصادی در دولت اصلا به فرد متکی نیست. این یک کار جمعی است که با ریاست ریس جمهوری موارد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه امروز جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ مدیر بازنشسته‌ای در وزارت امور اقتصاد و دارایی، شرکت‌های وابسته و بانک‌ها وجود  ندارد.

وی در خصوص استعفای مسعود نیلی و تاثیر آن بر راهبری اقتصاد در دولت، گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت متکی بر شخص نیست.

وی در پاسخ به تغییرات انجام شده در تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: طراحی سیاست های اقتصادی در دولت اصلا به فرد متکی نیست. این یک کار جمعی است که با ریاست ریس جمهوری موارد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وزیر اقتصاد درباره وضعیت بازار جدید ارزی اظهار کرد: خوشبختانه در مصوبه‌ای که در شورای عالی اقتصادی تصویب شده تسهیلات قابل توجهی در نظر گرفته شده تا بخش خصوصی آزادتر در بازار ورود کند.

دژپسند درخصوص حواشی واگذاری کارخانه نیشکر هفت تپه و اعتراضات کارگران آن، تصریح کرد: این واگذاری ها شرایطی دارد و مشکلاتی که پیش آمده ربطی به واگذاری‌ها ندارد، مسائلی وجود دارد که در فرآیند توسعه طرح‌هایی که واگذار شده گاهی مشکلاتی به وجود می‌آورد که تبعاتی را به همراه دارد.

وی افزود: کارگران چون حقوق شان را نگرفته بودند، ناراحت بودند بنابراین با صبحت هایی که با خریدار و مجموعه مدیریتی فعلی شد قرار است که مطاله آنها  را پرداخت کشود  و مشکلات کاهش پیدا کند.

وزیر اقتصاد درباره اینکه اگرsvp به نتیجه نرسد، چه راهکاری برای دورزدن تحریم ها وجود دارد، گفت:  ما تلاش می کنیم که ان‌شاءالله به نتیجه برسد. حتما راه‌های جایگزین طراحی شده و ما خود را متکی به یک راه حل نمی‌کنیم که اگر این راه حل بر فرض محال به نتیجه نرسد با مشکل روبه‌رو شویم.

دژپسند درباره حذف یارانه اقشار پردرآمدها، اظهار کرد: بحث یارانه در قالب بودجه و سیاست‌های سال آینده مورد بحث قرار می‌گیرد و هنوز تصمیمی در این باره  اتخاذ نشده است.

وی در پایان با اشاره به شکل گیری اتاق مدیریت ضد تحریم در وزارت اقتصاد، گفت: اتاق مدیریت ضدتحریم را مدتهاست شکل دادیم و در حال پایش اقدامات طرف خارجی و برخورد و مقابله با آن از سوی خودمان هستیم.