براساس اعلام بخش فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، امکان اتصال کارت سوخت به کارت‌ بانکی مشتریان این بانک فراهم شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند از طریق درگاه mob.gov.ir با انجام چند اقدام ساده کارت بانکی خود را به کارت سوخت متصل کنند.

بنابر اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مالکان خودرو یا موتور سیکلتی که فاقد کارت سوخت هستند از سوم تا ۲۴ آذرماه فرصت دارند تا برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

۲- کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می شود)

۳-اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی کارت وسیله نقلیه مندرج در ذیل بارکد پشت کارت وسیله نقلیه متقاضی) یا شماره VIN

۴- انتخاب یکی از شماره‌های ۱۶ رقمی کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. (صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت، به عنوان مثال 603799****2213، نمایش داده می‌شود.)

۵-پس از ورود اطلاعات ، پیامکی از سرشماره MGOV مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

۶- نحوه‌ی فعال‌سازی کارت سوخت شما و استفاده‌ی آن در جایگاه‌های سوخت در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه:

۱-آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجدداً مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت را با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

۲- آن دسته از مالکان محترم وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم، نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام نمایند.

۳-مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، می بایست همانند گذشته صرفاً با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

۴- درصورت هر گونه مشکل یا دریافت اطلاعات تکمیلی، خواهشمند است که به درگاه mob.gov.ir مراجعه نموده یا با شماره 09627 تماس حاصل فرمایید.

جدول زمانبندی ثبت نام متقاضیان کارت المثنی سوخت بر اساس دو رقم سمت راست شماره تلفن همراه متقاضی:

۱۸ و ۱۹ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۳

۲۰ و ۲۱ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۲

۲۲ و ۲۳ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۱

۲۴ و ۲۵ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۰

https://mob.gov.ir/news/اطلاعیه-مهم-در-خصوص-شرایط-و-زمان-بندی-ثبت-نام-کارت-سوخت-بانکی