معاون مسافری راه آهن از راه‌اندازی قطارترکیبی تهران- کربلا همزمان با ایام اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت: همزمان با اربعین حسینی به منظور رفاه زائرین اباعبدالله الحسین قطارترکیبی تهران- کربلا راه اندازی می شود.

وی افزود: حرکت این قطار روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۱۵:۳۰ بوده که از تهران به سمت شلمچه (۹۶۰کیلومتر) حرکت و درآنجا پس از انجام تشریفات گذرنامه به وسیله اتوبوس (۳۵کیلومتر) به بصره اعزام و سپس به وسیله قطار (۴۸۰ کیلومتر) به کربلا عزیمت می کند.

به گفته وی طول مدت سفر ۲۷ ساعت بوده و جمع کل بهای بلیت ۱۳۰ هزار تومان است.

معاون مسافری راه‌آهن در خصوص برنامه قطارهای فوق العاده ایام اربعین تصریح کرد: در طول مدت اربعین سال جاری در مسیر تهران – خرمشهر-تهران ۴۰ رام قطار به ظرفیت ۳۵ هزار صندلی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین به منظورجابجایی مسافرین حدفاصل ایستگاه خرمشهر به شلمچه (۱۷ کیلومتر) هر نیم ساعت یک قطار پیش بینی شده که در مجموع ظرفیت این مسیر ۱۱۵ هزار صندلی بوده و در کل صندلی ایجادی اربعین امسال ۱۵۰‌ هزار صندلی است.

موسوی خاطرنشان کرد: با مسوولان راه‌آهن کشور عراق هماهنگ شده است تا در ایستگاه بصره تا کربلا، در ایام اربعین روزانه پنج رام قطار برای سیر راه‌اندازی کنند تا زائران متقاضی بتوانند از این سیستم حمل و نقلی برای رفتن به کربلا و مسیر برگشت استفاده کنند. ‌

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در طول مدت ایام اربعین امسال (از ۲۰ آبان‌ماه تا ۵ آذر)، برای مسیر تهران - خرمشهر - تهران، تعداد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵۰۰۰ صندلی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: جهت سوار و پیاده شدن مسافران‌ و رفاه حال زائران، یک سکو در ‌مرز شلمچه و همچنین‌ سکویی دیگر در ۳ کیلومتری مرز شلمچه احداث شده است.  

موسوی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ایام اربعین قطار فوق العاده‌ای در مسیر مشهد – خرمشهر به زائرین ابا عبدالله حسین (ع) خدمت رسانی خواهد کرد.  

به گفته موسوی پس از ایام اربعین، این قطار هر سه‌شنبه به سمت کربلا تردد می‌کند.