وزیر نیرو با بیان اینکه در صنعت برق و آب خودکفا هستیم، گفت: تا امروز در عرصه تولید خوب عمل کردیم و همین مسیر را ادامه خواهیم داد و باید از ظرفیت بالای بسیج استفاده کرد.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در گردهمایی دوهزار نفری بسیجیان صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: تغییر پدیده آب و هوایی یک اتفاق جهانی است که باید برای آن برنامه مدونی داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به شرایط استراتژیک آب و برق در کشور گفت: رفاه، آسایش و امنیت کشور بستگی به آب و برق داشته و تلاش کردیم از این ناحیه کمبودی در کشور حاصل نشود.

وی با اشاره به پیشرفت های چهار دهه گذشته در کشور، افزود: کشور در نقطه ای قرار گرفته که مدیران ارشد صنعتی روسیه در مقابل بازار این کشور از ما درخواست انتقال فناوری توربین های گازی را دارند.

اردکانیان با بیان اینکه در صنعت برق و آب خودکفا هستیم، گفت: تا امروز در عرصه تولید خوب عمل کردیم و همین مسیر را ادامه خواهیم داد و باید از ظرفیت بالای بسیج استفاده کرد.

وزیر نیرو در ادامه گفت: مدیریت مصرف کار مهم و قابل توجه است, باید از تفکر بخشی در مسائل میان بخشی و حوزه هایی نظیر آب و برق در سازمان دولت و خارج از دولت پرهیز کنیم و یک هماهنگی مناسب را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بسیج گفت: بسیج مانند آبی است که در ظرفی ریخته شود به شکل آن ظرف در آمده اما ماهیت خود را حفظ می کند.

اردکانیان در پایان با بیان اینکه باید از منابع کشور به درستی استفاده کنیم، گفت: اگر منابع را استخراج کرده و در مشک های سوراخ خود بریزیم، نسل آینده ما را نخواهد بخشید. منبع ارزنده ای که امروز در اختیار ماست زمان و فرصت مناسب است که نسل آینده از آن بی بهره است.