مجمع عمومی عادی شرکت تأمین سـرمایه بانک مسکن با حضور عضو هیات مدیره بانک ، مشاور مدیرعامل ، سهامداران و نمایندگان سازمان های ذیربط و حسابرس و بازرس مربوطه برگزار و صورت های مالی منتهی به پایان شهریورماه 1395 شرکت تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  بانک مسکن ، در این مراســم علیرضا بلگوری عضو هیأت مدیره بانک با ابراز خرسندی از فعالیت شرکت تأمین سرمایه گفت: حوزه کاری شرکت تامین سرمایه بسیار گسترده است و انتظار این است این شرکت تمامی امکانات خود را بکار گرفته تا با بهره گیری از نوآوری و خلاقیت در انجام امور حجم فعالیت های خود را در شش ماهه سال جاری و سال آینده افزایش دهد.

وی تصریح کرد: بانک همه تلاش های خود را برای پشتیبانی از شرکت تامین سرمایه بکار می گیرد تا بتوانیم نقش حلقه کمرنگ شده بازار سرمایه را دوباره پررنگ کنیم.

در ادامه این مجمع، سید محسن فاضلیان مدیرعامل شــرکت تأمین سرمایه به ارایه گزارشی از فعالیت های شرکت از زمان تأسیس تا پایان شهریورماه سال جاری پرداخت.

وی با اشاره به تأسیس شرکت در تاریخ 16 اسفندماه 1393با سرمایه اولیه دو هزار میلیارد ریال افزود: به موجب مصوب مجمع عمومی فوق العاده 29 مهرماه 1394 نام شرکت به « تامین سرمایه بانک مسکن » تغییر نام یافت و به عنوان نهمین شرکت تامین سرمایه اولین شرکت تامین سرمایه تخصصی در زمینه مسکن و شهرسازی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه به ترکیب درآمدی شرکت تأمین سرمایه از کل درآمدها تا پایان شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و در خصوص فعالیت واحد بین الملل این شرکت گفت: ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری مشترک بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پروژه های مسکن، شهرسازی و بخش حمل و نقل کشور، اخذ عاملیت انتشار اوراق صکوک و توسعه اوراق رهنی با پشتوانه دارایی در بازارهای معتبر بین المللی و تالیف و تهیه گزارش ها و بروشورها و مقالات به زبان انگلیسی به منظور معرفی بازار مسکن و مستغلات در ایران، چالش ها و فرصت های آن و همچنین خدمات و محصولات قابل ارائه توسط شرکت به سرمایه گذاران خارجی از جمله این اقدامات بین المللی این شرکت است.

فاضلیان تصریح کرد : در همین راستا مذاکرات مقدماتی با چند شرکت مهندسی بین المللی با تجربه فعالیت در منطقه MENA و نیز دو بانک توسعه ای فعال در بازارهای نوظهور انجام شده که تاکنون منجر به امضای یک تفاهم نامه همکاری مشترک شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه درخصوص برنامه های آتی این شرکت گفت : مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای توسعه بازار ابزارهای نوین تامین مالی ، حضور فعال در بازار سرمایه و بررسی فرصت های سودآور موجود برای افزایش فعالیت های شکرت در حوزه تخصصی املاک و مستغلات ، کمک به رونق بازار املاک و مستغلات از طریق تامین مالی پروژه های سودآور از جمله صندوق زمین و ساختمان نگین شهر ری ، انتشار اوراق رهنی و بهبود بازار ابزارهای مالی اسلامی در زمینه املاک و مستغلات از جمله انتشار فاز دوم اوراق رهنی بانک مسکن، انتشار اوراق صکوک اجاره- استصناع و مرابحه در راستای افزایش تعداد و حجم ابزارهای سرمایه کشور و اوراق صکوک اجاره گروه مالی بانک مسکن از جمله این اوراق است که باتوجه به مراحل اولیه انجام شده انتظار می رود که در نیمه دوم سال 1395 این اوراق منتشر می‌شوند.

در ادامه این مجمع پس از تصویب صورت های مالی منتهی به شــهریورماه 1395، مؤسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1396، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. همچنین بازرس علی البدل و انتخاب مدیرعامل و عضو هیات مدیره و علی البدل این افراد به صورت رای گیری کتبی تعیین شد.

در ادامه این جلسه، بت شکن مدیر عامل بانک مسکن ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه تامین سرمایه بانک مسکن و زحمات فاضلیان به عنوان مدیر عامل شرکت کارهای و اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته را خوب توصیف کرد و خواستار ارتقای سطح خدمات این شرکت شد.

رئیس هیات مدیره بانک مسکن توصیه کرد که گزارش فعالیت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در سال آینده با استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری شرکتهای تامین سرمایه بزرگ و مطرح دنیا تهیه شود.