وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد کشور امروز به مراقبت های ویژه نیازمند است، مدیران دولتی و بخش های خصوصی فعال در مناطق آزاد موثرترین مسئولان در این مراقبت ها هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیران عامل مناطق آزاد کشور که با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان حوزه های انتخابیه چابهار و ایرانشهر در مجلس، در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد باید نقش پیشرو در اقتصاد کشور داشته باشند و این زمانی محقق می شود که برای هر منطقه کارکردهای تخصصی تعریف شود و مناطق آزاد با برنامه ریزی دقیق بر روی این کارکردها تمرکز کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت های بالای مناطق آزاد در بالا بردن سهم کشور در اقتصاد جهانی تصریح کرد: اگر اینگونه به مناطق آزاد نگاه کنیم باید برنامه های فراوان و بزرگی برای این مناطق طراحی و اجرا کنیم.

دژپسند تصریح کرد: مناطق آزاد در کشور باید به مراکز انتشار الگوهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی تبدیل شوند و با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه های گوناگون از قبیل صنایع و معادن، گردشگری، علم و فناوری، خدمات پزشکی و درمانی و تولید ، زمینه توسعه اقتصادی و زیرساختی کشور را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز به مراقبت های ویژه نیازمند است، مدیران دولتی و بخش های خصوصی فعال در مناطق آزاد را موثرترین مسئولان در این مراقبت ها دانست و گفت: مناطق آزاد در شرایطی که کشور موانعی در توسعه اقتصادی دارد، می توانند آنچه را در سرزمین اصلی نمی توان انجام داد، به انجام برسانند و اصولا این مناطق بیشتر با همین انگیزه شکل گرفته اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهل سالگی انقلاب را به سن کمال رسیدن آن توصیف کرد و با اشاره به گذراندن تمام مشکلات و محدودیت های اقتصادی که در این دوران دشمنان انقلاب به ملت ایران تحمیل کردند، ابراز امیدواری کرد: اقتصاد کشور با بهره مندی از تجربیات چهل ساله خود می تواند از شرایط کنونی نیز عبور کند.