وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اولویت و رویکرد جدی دولت توسعه سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: با خلاقیت، پشتکار و پیگیری همه دستگاهها می توان اهداف پیش بینی شده در این زمینه را محقق کرد.

وی بر برنامه محور بودن، هماهنگی و یکپارچگی در مسیر اهداف و رعایت اولویت ها برای توسعه هر منطقه تاکید و بیان کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که در ۱۴ محور ملاک قرار گرفته باید نیازهای سیستان و بلوچستان اولویت بندی شوند.

وزیر راه و شهرسازی بر سرمایه گذاری مردم بومی سیستان و بلوچستان در منطقه از طریق حمایت و اعتمادسازی سود آوری آورده اقتصادی تاکید کرد.

اسلامی افزود: منابع توسعه ملی می تواند کمک کننده و امید آفرین برای بخش خصوصی در اقتصاد منطقه باشد.

وی سه سند «توسعه سیستان، توسعه محور شرق و توسعه مکران» را تعیین کننده اهداف و در نتیجه ایجاد تولید و اشتغال در سیستان و بلوچستان برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: فرصت های جدید باید برای سیستان و بلوچستان خلق شود.

وی حاشیه نشینی را ظلم بزرگ عنوان کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان متاثر از خشکسالی شاهد گسترش حاشیه نشینی در پنج شهرستان هستیم که باید مهار شود.

اسلامی تاکید کرد: برای رفع مشکل ساکنان مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان تصمیم مهمی اتخاذ شده و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساماندهی این مناطق ماموریت داده شده است.

وی افزود: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ورود کارشناسی به این مساله مهم سیستان و بلوچستان تصمیمات لازم را اتخاذ و برنامه مطالعه را آغاز کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در این زمینه مقرر شده است در نشست هفته آینده شورای این وزارتخانه برنامه بنیاد مسکن در زمینه حاشیه نشینی این استان مصوب شود.

اسلامی تاکید کرد: در این زمینه لازم است مسئولان سیستان و بلوچستان اولویت های خود را در جاهایی که آسیب پذیرترند مشخص کنند.

وی افزود: همچنین ضروری است دستگاه ها تلاش کنند حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان گسترش نیابد و طرح ساماندهی این مناطق در قالب بهسازی محلات، کسب و کار و تعیین مالکیت مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی طرح راه آهن را از اولویت های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: هم اینک طرح راه آهن چابهار - زاهدان با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست اجراست.

وی بر اتصال هر چه سریعتر مسیر چابهار - میلک به عنوان یک مسیر مهم ترانزیتی در شرق کشور و استفاده از ظرفیت های خدادادی منطقه نظیر باد و خورشید با راه اندازی هاب های انرژی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های مهم این استان نباید کم اهمیت جلوه داده شوند.

اسلامی تاکید کرد: اولویت و رویکرد جدی دولت توسعه سیستان و بلوچستان است.