کارشناسان و پژوهشگران امنیتی فعال در گوگل به تازگی دریافته‌اند که وجود یک رخنه و آسیب‌پذیری امنیتی در قابلیت Incognito Mode مرورگر گوگل کروم به برخی از سایت‌ها اجازه شناسایی کاربران را می‌داده است.

به گزارش مرور نیوز، کارشناسان و پژوهشگران امنیتی فعال در گوگل به تازگی دریافته‌اند که وجود یک رخنه و آسیب‌پذیری امنیتی در قابلیت Incognito Mode مرورگر گوگل کروم به برخی از سایت‌ها اجازه شناسایی کاربران را می‌داده است.

به گزارش ایسنا، قابلیت نسخه ناشناس موسوم به Incognito Mode که در مرورگر اینترنتی گوگل کروم وجود دارد، به کاربران در محیط‌های کاری این امکان را می‌دهد تا بدون مزاحمت شبکه‌ های اجتماعی و احتمال شناسایی شدن توسط هکرها، مجرمان سایبری و همچنین طراحان وب‌سایت‌های مختلف به رد و بدل اطلاعات و جزئیات موردنیاز خود بپردازند و به انجام کار و فعالیت‌های مدنظر خود که حاوی اطلاعات محرمانه و کاری است، بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، طراحان و توسعه‌دهندگان سایت‌های مختلف به منظور کسب درآمد و تبلیغات کاربرانی که در محیط اینترنت و فضای مجازی به وب‌گردی و گشت و گذار اینترنتی مشغول هستند را شناسایی می‌کنند و برای آنها آگهی‌های مربوطه را نمایش می‌دهند که این کار عملاً نباید در قابلیت نسخه ناشناس یا Incognito Mode مرورگرهای مختلف همچون کروم وجود داشته باشد. اما حالا به تازگی محققان امنیتی گوگل دریافته و اعلام کرده‌اند که یک آسیب‌پذیری در این مرورگر وجود داشته که امکان ردیابی غیرمجاز کاربران مرورگرکروم را به آنها می داده است.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی در گوگل کروم، Incognito Mode نام دارد. این قابلیت همان طور که از نامش پیداست، شما را در حالت ناشناس قرار می‌دهد تا بدون اینکه ردپایی از خود در تاریخچه، کش و دیگر موارد به ثبت برسانید، در صفحات مختلف وب جست و جو کنید. در واقع با فعال کردن قابلیت Incognito در کروم، اطلاعاتی که در طی وب‌گردی معمولی از کاربر درون مرورگر ذخیره می‌شدند، دیگر ثبت نخواهند شد.