وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تهران_شمال جزء هوشمند‌ترین جاده‌های کشور است و تمام مسائل فنی در آن لحاظ شده و با دیگر جاده‌های کشور متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا و در جمع خبرنگاران در رابطه با زمان بهره برداری از آزادراه تهران_شمال اظهار کرد: قطعه یک آزادراه تهران _شمال که از اتوبان همت جدا و به شهرستانک می‌رسد، تابستان سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزاد راه جزء هوشمند‌ترین جاده‌های کشور است و تمام مسائل فنی در آن لحاظ شده و با دیگر جاده‌های کشور متفاوت است.

وی در رابطه با رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور گفت: ۳۳۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که بهبود آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

اسلامی ادامه داد:در نقاطی که حوادث سنگین رخ می‌دهد اقدامات اصلاحی انجام می‌شود؛ به طوری که در برخی نقاط باند دوم و یا تقاطع‌های غیر هم سطح احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: ۷۰۰ کیلومتر باند دوم در سال ۹۷ در جاده‌ها احداث شده است که ۲۰۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته و ۵۰۰ کیلومتر دیگر با نصب علائم رانندگی تا پایان سال زیر بار ترافیکی می‌رود.

اسلامی تاکید کرد: رفع نقص نقاط حادثه خیر پروژه بزرگی است که طی یک سال امکان رفع آن‌ها نیست و دو سال زمان نیاز دارد.

مدیریت شرکت‌ های فرودگاهی تغییر کرده است

وی در رابطه با قیمت بالای اغذیه در فرودگاه‌ها گفت: مدیریت شرکت‌ های فرودگاهی تغییر کرده است و مدیر جدید وظیفه نظارت بر التزام بخشی به قرارداد‌ها و قیمت خدمات و گران فروشی را دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا در ایام نوروز قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا می‌کند؟ اظهار کرد: بلیت هواپیما در ایام نوروز افزایشی نخواهد داشت و به موجب قانون قیمت بلیت‌ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و سقف مجاز دارد.

وی بیان کرد: قیمت‌های بلیت هواپیما از طریق سازمان هواپیمایی کشور و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نظارت می‌شود.