وزیر نیرو گفت: برای پاسخگویی به نیاز کشور اجرای طرح‌های نیروگاه سیکل ترکیبی برای افزایش راندمان در نظر گرفته شده است و امسال ۲۵ نیروگاه سیکل ترکیبی پیش از پیک مصرف وارد مدار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه اختتامیه جشنواره نیرو و رسانه در جمع خبرنگاران، گفت: نزدیک به یک سال از صدور مصوبه هیات وزیران مبنی بر تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی می‌گذرد و اعضای این کارگروه متشکل از وزرای نیرو، کشاورزی، صنعت، معدن و معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه بودجه است.

وزیر نیرو تصریح کرد: اساس و تأکید این کارگروه (که در همه استان‌ها، استانداران مسئولیت کمیته استانی را به عهده دارد) بر  موضوع آب به عنوان مفهوم چند وجهی است که نیازمند همکاری سایر سازمان‌های کشور است.

وی افزود: این همکاری به ارتباط هم جانبه صنعت، کشاوزی و حفاظت محیط زیست باز می‌گردد و اکنون در پی توسعه همکاری‌ها  هستیم که نتایج مناسبی را به همراه داشته است.

اردکانیان افزود: ممنوعیت کشت برنج در برخی از استان‌ها توسط  هیئت دولت اهرمی مناسب برای اجرایی شدن این طرح است، زیرا وزرات نیرو به تنهایی نمی‌تواند تمام سازمان‌ها را هماهنگ کند.

وی ادامه داد: در بحث ممنوعیت کشت برنج برنامه‌ای سه ساله برای کشت جایگزین تدوین شده است که میزان بهره‌برداری کشت را افزایش داده است.

به گفته اردکانیان؛ افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق منوط به تصمیم هیئت دولت است.

وی با اشاره به باز چرخانی آب در کشور تصریح کرد: یکی از نکات مثبت دولت از سال ۹۲، بحث بازچرخانی آب با همکاری  بخش خصوصی  است و نزدیک به ۵۰ تصفیه خانه فاضلاب با همکاری  بخش خصوصی در این مدت به بهره برداری رسیده است که اثرات این طرح را در بازپرخانی پساب های صنعتی می توان مشاهده کرد.

وزیر نیرو با اشاره به پیمان پاریس بیان کرد: کنوانسیون پاریس مانند سایر معاهدات بین المللی نیاز به طی کردن روال قانونی خود است و ابتدا باید به  تأیید دولت و مجلس برسد و ما هم مانندسایر دستگاه های اجرایی  دیگر تابع انجام آن خواهیم بود.

اردکانیان گفت: هر کنوانسیون بین المللی در صورتی در کشور تصویب خواهد شد که با منافع ملی کشور در تعارض نباشد.

وی افزود: ما در پی استفاده از پتانسیل‌های کشور مانند خورشید و باد هستیم و ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی بادی داریم که در کنار آن انرژی خورشیدی برای پاسخگویی به نیاز کشور قدم خواهیم برداشت.

اردکانیان تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز کشور اجرای طرح‌های نیروگاه سیکل ترکیبی برای افزایش راندمان در نظر گرفته شده است و امسال ۲۵ نیروگاه سیکل ترکیبی پیش از پیک مصرف وارد مدار خواهد شد.