وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش پلیس در امنیت ایام عید گفت: پلیس حضور مستمر و بیشتری در جاده‎های فرعی و روستایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی در نشست مشترک مدیر کل انتخابات وزارت کشور با مدیران استانی و عوامل اجرایی انتخابات استان‌های جنوبی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه مشترک امروز کمیسیون راه‌‌ها و  شورای عالی ترافیک کشور، بر روی سفرهای نوروزی تاکید داشت. همچنین تمهیداتی  در این باره در نظر گرفته شده که ان شاالله مردم شریف ما در سفرهای نوروزی، سفر ایمنی را تجربه کنند و ماشاهد حوادث ناگوار نباشیم.

اسلامی در ادامه افزود: مهمترین نکته‌ای که در این نشست تصمیم‌گیری شد، نقش محوری و حضور استانداران و فرمانداران بود که در  کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها کمیسیون‌های ایمنی و شورای ترافیک را مشترک تشکیل بدهند و نظارت ویژه داشته باشند. به‌علاوه برخورد جدی با تمام عواملی که می‌تواند به کاهش حوادث کمک و تسهیل کند، داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای  نقاطی که سابقه حادثه دارد، بر موضوع آشکارسازی‌ها  تاکید کردیم که در حال تکمیل است؛ لذا هر قسمتی از جاده‌ها که امکان حادثه بوده، علائم و هشدار دهنده‌هایی نصب می‌شود تا از تکرار حوادث جلوگیری و پیشگیری کند.

وی تصریح کرد: روشنایی‌ها، خط‌کشی‎ها، علائم و بنرها هشدار دهنده را در آن مکان نصب کنند و در ادامه آن بحث دوربین‌ها حائز اهمیت است. تعداد دوربین‌ها با اقداماتی که خارج از سیستم کنترل مدیریت راهداری ما بوده از کار انداخته شده و یا آسیب دیده است که مرمت و تعمیر آن شروع شده است.

اسلامی با اشاره به نقش پلیس در امنیت ایام عید گفت: پلیس حضور مستمر و بیشتری در جاده‎های فرعی و روستایی داشته باشد، این نکات محوری بود که در جلسه تصمیم‌گیری آن تاکید شد و  امیدوار هستیم  که رانندگان مقررات را رعایت کنند.