وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به آنکه طبق آمار بیشتر حوادث جاده‌ای مربوط به ۳۰ کیلومتری شهرهاست، برنامه‌ریزی شده تا در نوروز ۹۸ با محوریت فرمانداران و استانداران و دستور ویژه وزیر کشور به آن‌ها و با به‌کارگیری امکانات محلی شهر و روستاهای اطراف جاده، ایمنی مسیرهای پرحادثه بیش از پیش شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ های بین‌ شهری اظهار کرد: در کشور بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند و این افزایش ۲۰ درصدی سنتی است که در سال‌های گذشته پایه‌گذاری شده و بعد از آن به نرخ سابق بازمی‌گردد.

وی افزود: البته باید دقت کرد که رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای افراد زحمت‌کشی هستند که در این ایام برای خدمت‌رسانی به مردم در برخی از مسیرها مجبور به بازگشت یک سر خالی هستند که هزینه‌هایی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و این افزایش برای جبران این هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته اسلامی دولت توانایی مالی برای اختصاص یارانه به ناوگان اتوبوس‌ رانی برای ارتقای امکانات فنی، رفاهی و آماده‌سازی ندارد و باید دانست که این افزایش قیمت از سوی دولت نیست و اتحادیه و صنف برای قیمت‌گذاری در ایام مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به آنکه طبق آمار بیشتر حوادث جاده‌ای مربوط به ۳۰ کیلومتری شهرهاست، برنامه‌ریزی شده تا در نوروز ۹۸ با محوریت فرمانداران و استانداران و دستور ویژه وزیر کشور به آن‌ها و با به‌کارگیری امکانات محلی شهر و روستاهای اطراف جاده، ایمنی مسیرهای پرحادثه بیش از پیش شود.

وی ادامه داد: امسال برای افزایش ایمنی سفرها با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، تمامی اتوبوس‌ها به سیستم «سپهتن» مجهز شده‌اند و در همه آن‌ها دوربین نصب‌شده و هر ۱۵ دقیقه یک‌بار از راننده عکس گرفته می‌شود تا به‌وسیله این اقدامات رفتار رانندگان قبل، حین و بعد از سفر مورد ارزیابی «برخط» قرار گیرد.