معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد: از 28 اسفند ماه دریافت عوارض در چهار آزادراه‌های پرتردد و منتهی به پایتخت از جمله تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان الکترونیکی شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، سید حسین میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در چهار آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان خبر داد و گفت:‌ تا تیرماه سال آینده سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در تمامی آزادراه‌های کشور به اجرا در می‌آید.

وی در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی عوارض توضیح داد و افزود:‌ هموطنان می‌توانند با تعریف کیف پول الکترونیکی از طریق بانک‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های تعریف شده و همچنین دستگاه‌های خودپرداز در محدوده‌های آزادراهی با ثبت شماره پلاک عوارض نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

میرشفیع تاکید کرد: در ایام نوروز این فرصت در نظر گرفته شده تا اگر فردی از طریق یاد شده موفق به پرداخت عوارض نشد تا بیش از 48 ساعت نیز می‌تواند نسبت به پرداخت اقدام کند اما در ایام دیگر سال این مهلت تا 48 ساعت در نظر گرفته شده است و بعد از آن خودروی عبوری جریمه خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها همچنین در خصوص دسترسی به اپلیکشن‌ها برای پرداخت عوارض الکترونیک گفت: هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به وبگاه  www. Aaniro.com مشخصات اپلیکیشن‌های مختلف جهت پرداخت الکترونیکی عوارض را مشاهده و از جزییات آن باخبر شوند .

میرشفیع در ادامه بیان داشت:‌ الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک دارد و بعد از اجرایی شدن آن دیگر خودروها نیاز به توقف‌های طولانی در دروازه‌های پرداخت عوارض ندارند و  در نتیجه ایمنی و حذف گره‌های ترافیکی از دستاوردهای این طرح خواهد بود.