وزیر راه و شهرسازی از تاسیس معاونت راه‌های روستایی و فرعی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی از شکل‌گیری معاونت راه‌های روستایی و فرعی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی اداری ششم تیرماه سال 1395 وظایف راهداری ادارات کل استان‌ها به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انتقال یافت. پیرو این مصوبه همزمان با جدا شدن بخش راهداری از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، نگهداری راه‌های روستایی نیز به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها و مدیریت بخش ساخت راه‌های روستایی نیز به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل منتقل شد که البته امور اجرایی ساخت آن‌ها از سوی ادارات کل راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اعلام نظر اولیه و برگزاری جلسات مختلف با معاونان مربوطه مشخص شد که راه‌های روستایی دچار چندگانگی مدیریتی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها است، بر این اساس دستور تشکیل کارگروه بازمهندسی ساختاری راه‌های روستایی ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جریان برگزاری جلسات کارگروه مذکور و دستیابی به نتایج کارشناسی، مشخص شد در حوزه راه‌های روستایی بخش‌های ساخت، نگهداری و بهره‌برداری راه‌های روستایی نمی‌توانند از یکدیگر مجزا باشند به همین خاطر پس از بررسی و جمع‌بندی، مقرر شد با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت و نظارت واحد بر نظام اجرایی، بهره‌برداری و نگهداری «معاونت راه‌های روستایی و فرعی» در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل شود.

اسلامی یادآور شد: به تبعیت از تصمیم فوق با هدف یکپارچگی و مدیریت واحد در استان‌ها در ساختار ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها نیز، معاونت راه‌های روستایی و فرعی تشکیل می‌شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه بیان داشت: مقدمات تشکیل معاونت راه‌های روستایی و فرعی از سوی وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است و فرایند کار هم اکنون در مرحله صدور مجوز از شورای عالی اداری قرار دارد.

گفتنی است،‌ شورای عالی اداری در سازمان اداری و استخدامی کشور، زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای برای قرار گرفتن در مسند معاون راه‌های روستایی و فرعی این سازمان به اداره مذکور معرفی شده است.