وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به سایر استان ها نیز بر اساس مصوبات ستاد بحران، منابعی تخصیص داده شده است و تنخواه هایی در اختیار مردم آسیب دیده قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب گفت: بارش ها، خسارت های زیادی به زیرساخت های استان لرستان وارد کرده است که امیدواریم تا فردا بعد از ظهر بتوانیم این وضعیت را به ثبات برسانیم.

 وی بیان کرد: در تعدادی شهرهای این استان پیش بینی ها خوب پیش رفته و عوامل بحران ساز و تشدید کننده سیل ها حذف شده است.

وزیر راه و شهرسازی هشدار داد: مردم به صحبت های ستاد بحران توجه کنند و در مناطقی که هشدار تخلیه داده شده حتما اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: به سایر استان ها نیز بر اساس مصوبات ستاد بحران، منابعی تخصیص داده شده است و تنخواه هایی در اختیار مردم آسیب دیده قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برآورد اولیه خسارات راه‌ها و تاسیسات از بارش‌های اخیر تصریح کرد: ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی، فرعی و شریانی کشور دچار آسیب‌هایی همچون ریزش کوه، رانش زمین و خرابی پل‌ها شده است. برآورد اولیه حاکی از خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کل کشور است.

وی ادامه داد: در این ایام ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار ماشین آلات مشغول بازگشایی راه‌ها  و ایمن سازی آن بوده اند که به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و مسیر‌ها را بازگشایی کردند. اطلاعات راه‌ها پیوسته از طریق سامانه ۱۴۱ به اطلاع هموطنان می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی به غیر از چند محور که ریزش کوه قابل توجه داشته، باز است.

اسلامی تاکید کرد: با تامین اعتباری که با تصمیم هیات دولت صورت گرفته است، در جهت جبران خسارات گام بر می‌داریم.

مشکل خاصی در نظام حمل و نقل ریلی و هوایی پیش نیامده است

عضو کابینه دولت در خصوص وضعیت ناوگان ریلی و هوایی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در نظام حمل و نقل ریلی و هوایی پیش نیامده است تنها برای چند فرودگاه، خطر وجود داشته که ایمن سازی سالم صورت گرفته و به جز مواردی که استاندارد پرواز اجازه فرود و پرواز نمی‌داد، مابقی پرواز‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: محور‌های اصلی هراز و چالوس به صورت مقطعی بسته و پس از ایمن سازی بازگشایی می‌شود. محور اصلی شیراز یاسوج بسته است چراکه ۲۰۰ هزار متر مکعب ریزش کوه داشته است.

اسلامی ادامه داد: محور گرگان آق قلا هم به خاطر برش جاده بسته شده بود که با تلاش راهداران و نیرو‌های مسلح بازگشایی شده است.