معاون وزیر راه و شهرسازی از انسداد مسیر ریلی تهران-جنوب در ناحیه لرستان به دلیل ریزش کوه و رانش زمین خبر داد

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌ نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در آستانه روز طبیعت و با توجه به بارش‌های اخیر، درباره وضعیت حمل‌ و نقل در کشور اظهار کرد: تمام نیروهای عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی و تسهیل سفر مردم آماده هستند و به این منظور از تمام توان بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به تشریح وضعیت فرودگاه‌های کشور پرداخت و گفت: فرودگاه خرم‌آباد اکنون به علت آبگرفتگی غیر عملیاتی است. پروازهای فرودگاه سنندج نیز به علت بدی آب‌وهوا باطل شده است.

وی افزود: فرودگاه ایلام بعد از وصل شدن ارتباطات عملیاتی شده و باقی فرودگاه‌های کشور نیز عملیاتی هستند. تأخیرات و کنسلی پروازها نیز به علت بدی آب‌وهوا است.

آدم‌نژاد با اشاره به مسدود بودن ۱۵ محور شریانی و ۲۸ محور غیر شریانی گفت: تا این لحظه محورهای شریانی هراز، چالوس، یاسوج-شیراز، آق‌قلا-گرگان، اهرم-فراشبند، قدیم خرم‌آباد-پلدختر، آزادشهر-شاهرود، ایلام-مهران، خرم‌آباد-کوهدشت، دره‌شهر-پل‌دختر، دورود-ازنا-شازند، حمیل-ایلام، پلدختر-کوهدشت و قدیم تهران-ساوه مسدود هستند.

وی ادامه داد: همچنین انسداد شامل محورهای غیر شریانی اولنگ-شاهرود، شمشک-دیزین، پونل-خلخال، سی‌سخت-پادنا، گنجنامه تویسرکان، سروآباد-پاوه، وازک-بلده، قدیم بستان-چذابه، چلگرد-صمصامی، آق‌قلا-عطاآباد، بندرترکمن-سه‌راهی یساقی، دیباج-گلوگاه، گمیشان-خواجه نفس و طرود-معلمان است.

آدم‌نژاد سپس از انسداد مسیر ریلی تهران-جنوب در ناحیه لرستان به دلیل ریزش کوه و رانش زمین خبر داد و گفت: سفرها به سمت جنوب و بلعکس تا اطلاع ثانوی باطل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین خطوط ریلی در بیشه‌قارون، سپیددشت و چمسنگرد دچار آسیب شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بنادر کشور نیز گفت: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در بنادر کشور وجود ندارد و دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب نیز به منظور لایروبی رودخانه گرگان‌رود به استان گلستان اعزام شده‌اند.