رییس کل بانک مرکزی خواستار تسریع در فروش اموال مازاد بانک‌ها و عدم تداوم بنگاه‌داری شد و گفت: بانک‌ها باید با تشکیل کارگروه‌هایی، اقدامات لازم برای فروش اموال مازاد شرکت‌های زیر مجموعه به صورت عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرایند اجرای کار را تسریع بخشند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالناصر همتی در جمع مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، با مرور شرایط کشور در سال گذشته، اظهار کرد: سال 97 با وجود فراز و نشیب‌های فراوان و توطئه دشمنان، با خنثی شدن هدف اصلی دشمن به پایان رسید که قطعاً نظام بانکی تأثیر شایانی در آن داشته است.

همتی با اشاره به تمرکز دشمن بر بازار پول و ارز به منظور دستیابی به اهداف خود، گفت: در سال گذشته دشمن برنامه‌ریزی ویژه‌ای به منظور اخلال در بازار پول ، ارز و نظام بانکی طراحی کرده بود که از نائل شدن به اهداف خود ناکام ماندند.

برنامه جدی بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی

طبق اعلام بانک مرکزی ، رئیس کل این بانک کلیت فعالیت نظام بانکی در سال گذشته را مناسب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتظار می‌رود نظام بانکی در سال جاری با مدیریت صحیح به ویژه در بحث رعایت شود بانکی و اضافه برداشت، به طور جدی در کنترل نقدینگی همراهی کند و بداند بانک مرکزی در این زمینه به طور جدی برخورد لازم را خواهد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به حوادث غیر مترقبه اوایل سال جاری خاطرنشان کرد: جمع زیادی از هموطنان به دلیل سیل با مشکلات زیادی مواجه شدند که ضمن ابراز همدردی با آنان، ان‌شاءالله با استفاده از ظرفیت سیستم بانکی در جهت بهبود شرایط زندگی و ارائه تسهیلات لازم به ویژه در حوزه منازل مسکونی واحدهای تجاری و باغات و کارگاه‌های صنعتی و سایر نیازها تلاش خواهد کرد.

همتی با تاکید بر اینکه دشمنان در سال جاری نیز همچون سال گذشته به منظور دستیابی به اهداف خود در بازار ارز و پول تمرکز کرده‌اند، گفت: بانک مرکزی و دولت با برنامه‌ریزی‌های لازم از تلاطم و نوسان در بازار ارز ممانعت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در فروش اموال مازاد بانک‌ها و عدم تداوم بنگاه‌داری شد و گفت: بانک‌ها باید با تشکیل کارگروه‌هایی، اقدامات لازم برای فروش اموال مازاد شرکت‌های زیر مجموعه به صورت عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرایند اجرای کار را تسریع بخشند.

همتی با اشاره به حجم خسارت‌های سیل بر زیر ساخت‌ها و منازل و دارایی‌های مردم و بخش کشاورزی و دام‌ها تاکید کرد: قطعاً بودجه 98 امکان پاسخگویی به آن را ندارد و در کنار تسهیلات بانکی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ضروری خواهد شد.