​در معاملات روز جمعه بازارهای ارزی، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل شش ارز دیگر مهم جهان را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۹۷.۸۷۳ واحد قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت دلار در معاملات امروز، کاهش تمایل معامله گران به خرید اسکناس سبز تا زمان انتشار آمار رشد سه ماهه نخست سال جاری میلادی آمریکا بود.

وزارت کار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت بازار کار بزرگ‌ترین اقتصاد جهان گفته است تا بیست و یکم آوریل ۳۷ هزار نفر به تعداد بیکاران افزوده شده است. وزارت بازرگانی این کشور در گزارشی دیگر گفته است تقاضا برای کالاهای با دوام آمریکایی در ماه گذشته ۰.۴ درصد افزایش یافته است. این دو گزارش مثبت و منفی در کنار یکدیگر باعث سردرگمی سرمایه گذاران شده است و آن‌ها منتظر روشن‌تر شدن وضعیت اقتصاد آمریکا با گزارش رشد فصلی هستند.

امروز ارزش دلار در برابر یوان با ۰.۱ درصد کاهش همراه بود تا هر دلار به ۶.۷۳۴۶ یوان برسد. قرار است یک هیأت آمریکایی به سرپرستی استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری و رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چینی‌ها راهی پکن شود.