مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از آمادگی ایران برای همکاری با شرکت‌های نروژی برای حمل محموله‌های LNG خبر داد و گفت: امکان همکاری دو کشور در صنعت سوخت‌رسانی دریایی (بانکرینگ) هم وجود دارد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از شرکت ملی نفتکش، علی اکبر صفایی در دیدار با «دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ با بیان اینکه با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زمینه‌های همکاری بیشتری میان ایران و نروژ فراهم شده است، گفت: هم اکنون شرکت ملی نفتکش ایران، با تعداد زیادی از شرکت‌های نروژی در حوزه تامین قطعات و تجهیزات کشتی، بیمه، رده‌بندی و کلاس همکاری دارد و امیدواریم همکاری با نروژی‌ها گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به وجود حجم عظیم ذخایر گاز طبیعی در کشور، تصریح کرد: بر این اساس ایران برنامه گسترده ای برای تولید و صادرات گاز دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش ایران آمادگی دارد تا با شرکت‌های نروژی در حمل محموله‌های ال‌ان‌جی همکاری کند، اظهار داشت: سوخت رسانی دریایی از دیگر زمینه‌های همکاری با شرکت‌های نروژی است.

«دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ هم در این دیدار از آمادگی نروژ برای گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: نروژ آماده افزایش همکاری‌ با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های تامین قطعات کشتی، رده‌بندی، کلاس و حوزه‌های مربوط به حمل و نقل دریایی است.

این مقام ارشد دولت نروژ با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های‌ دریایی و کشتیرانی نروژ به گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران، تاکید کرد: افزون بر حوزه‌های یادشده، آمادگی داریم با شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه پروژه‌های ال‌ان‌جی و کشتی‌های «ال‌ان‌جی بر» همکاری کنیم.

«دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ را در این دیدار، مسئول سازمان بنادر و دریانوردی نروژ، مدیرعامل اتحادیه مالکان کشتی این کشور، مدیران شرکت‌های کشتیرانی و دریایی بزرگ و مهم نروژ، مقام‌های موسسه کلارکسون و مسئولان فدراسیون صنایع نروژ و جمعی دیگر از مسوولان دریایی این کشور همراهی می‌کردند.