متاسفانه به حقوق کارگران در مناطق آزاد تجاری و صنعتی توجه چندانی نشده است و همین سبب می شود تا آن ها تمایل چندانی برای کار کردن در این مناطق نداشته باشند.

علیرضا وفایی مدیر عامل شرکت تجهیزات برق صنعتی رعد، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مرورنیوز، در رابطه با مشتری مداری و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بحث تولید گفت: یکی از مهمترین عوامل ارتقای تولید و افزایش فروش جلب رضایت مشتریان است که متاسفانه به این نکته توجه چندانی نمی شود. البته مشتریان خود نیز می بایست در این امر با تولید کنندگان همکاری لازم را داشته باشند و در مورد محصولات نظر بدهند.

وی ادامه داد: به همین منظور در فواصل زمانی مختلف باید نظر سنجی هایی از مشتریان صورت گیرد تا بتوانند کالاها و خدمات مناسب تری ارائه دهند، همچنین این نظر سنجی ها باید در کیفیت محصولات تاثیرگذار باشد تا بحث جلب رضایت مشتری و خریداران بهتر انجام شود.

مدیر عامل شرکت رعد در خصوص پتانسیل مناطق آزاد برای توسعه کارخانه ها و کارگاه های تولیدی گفت: مناطق آزاد تجاری و اقتصادی فرصت خوبی را برای تولید کنندگان و کارآفرینان فراهم کرده اند تا با پرداخت نکردن مالیات ها و عوارض هزینه تولید و در نهایت قیمت تمام شده کالا و خدمات را پایین آورند.

وفایی ادامه داد: اما متاسفانه به حقوق کارگران در این مناطق توجه چندانی نشده است و همین سبب می شود تا آن ها تمایل چندانی برای کار کردن در این مناطق نداشته باشند به عنوان مثال در مناطق آزاد بیمه بی کاری به کارگران تعلق نمی گیرد و همین باعث می شود تا بسیاری از کارگران برای اشتغال در این مناطق مردد باشند و در نهایت کار کردن در منطقه ای دیگر را ترجیح خواهند داد بنابراین زمانی که  کارگری برای کار کردن نباشد کارآفرین نیز برای سرمایه گذاری در این مناطق بی انگیزه می شود.