امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۲۶۰ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱۷ هزار و ۵۷۴ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۲۵۴ واحد رشد عدد ۴۹ هزار و ۶۹۵ را تجربه کرد.

به گزارش مرور نیوز، شاخص آزاد شناور نیز با ۴۰ هزار و ۱۹۵ واحد افزایش تا عدد ۲۴۵ هزار و ۲۷۵ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۴۳۶ و ۶۳۲۲ واحد رشد کردند.

امروز نمادهایی در گروه مخابرات، فلزی، معدنی و برخی از نمادهای بانکی و دارویی بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص‌های بازار سهام داشتند به طوری که معاملات سهام شرکت ارتباطات سیار ایران ۱۷۹ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت.

همچنین ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۱۶۷، ۱۴۳ و ۱۳۴ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. اما بانک اقتصاد نوین، گروه صنعتی بارز و توسعه معدنی و صنعتی صبانور هر کدام به ترتیب ۴۴، ۲۳ و ۱۶ واحد تأثیر کاهشی بر شاخص‌های بازار داشتند.

از جمله گروه‌هایی که رشد قیمت را تجربه کردند استخراج کانه‌های فلزی و همچنین گروه فلزات اساسی بود. در گروه کانه‌های فلزی حدود ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۶۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه فلزات اساسی شاهد حجم معاملات ۱۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی بودیم و ارزش معاملات این گروه به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

دارویی‌ها نیز امروز با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از سهم‌ها صف خرید را شاهد بودند. ارزش معاملات این گروه نسبت به روزهای گذشته مقداری تقویت شد و حجم معاملات‌شان به حدود ۸۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

دیگر گروهی که ارزش معاملات قابل توجهی را تجربه کرد بانکی‌ها بودند به طوری که حجم معاملات این گروه ۹۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی و ارزش آن به ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

خودرویی‌ها نیز رشد قیمت را تجربه کردند و بیشتر آنها از یک تا ۳.۵ درصد در قیمت پایانی افزایش یافتند. حجم معاملات این گروه به ۳۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

سیمانی‌هایی که دیروز قسمتی از بازار را در دست گرفتند امروز نیز به افزایش قیمت ادامه دادند و تقاضا نسبت به عرضه در این گروه همچنان با رشد همراه بود به طوری که در برخی از سهم‌ها صف خرید مشاهده می‌شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۰۱۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن به ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی دست پیدا کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار ۲۸۳ هزار و ۸۰۳ نوبت را تجربه کرد.

آیفکس نیز با رشد ۴۴ واحدی مواجه شد و عدد ۲۷۱۵.۸۱ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۲۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار تا عدد ۹۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.