اردکانیان گفت : در این دولت نزدیک به 110 هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع ساخته شده است، یعنی به طور متوسط سالی 18 هزار کیلومتر خطوط برق ایجاد کردیم.

به گزارش مرور نیوز، وزیر نیرو گفت: در اینکه شدت انرژی در ایران نمایانگر بدمصرفی است تردیدی نیست. ما هر سال 5 تا 7 درصد رشد مصرف داشته‌ایم اگر این رشد سبب رونق تولید و توسعه صنعت می‌شد موجه بود ما در شرایطی که در اقلیم خشک و نیمه خشک به سر می‌بریم می‌خواهیم دمای مکان بسته بر روی 17 و یا 18 درجه نگه داریم که این نمایانگر بدمصرفی است و اگر چاره‌ای نیندیشیم در آینده گرفتار خواهیم شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته با همکاری که مردم داشتند تا حدودی این بحث مدیریت شده بود اما این امر یک مقدمه دارد و این است که خود ما دولتی‌ها ابتدا درست مصرف کنیم آن وقت مردمی که به ادارجات مراجعه می‌کنند نباید متوجه یک تغییر دمای فاحش بین بیرون و داخل شوند. اگر مردم حس کنند که من که این صحبت‌ها را می‌کنم، موضوع را رعایت می‌کنم آنها نیز در زندگی و محل کار خود این امر را رعایت خواهند کرد.

وزیر نیرو ادامه د اد: به طور کلی مصرف ما در یکی دو سال گذشته مدیریت شده و در صورت بهتر شدن می‌توانیم از نیروگاه‌هایی که با پول مردم ساخته شده‌اند برای توسعه صنعت و کشاورزی و در نهایت صادرات استفاده کنیم.

رضا اردکانیان با اشاره به خطوط ساخته شده انتقال نیرو در سال‌های گذشته گفت: در دولت تدبیر و امید نزدیک به 110 هزار کیلومتر خطوط انتقال و  شبکه توزیع ساخته شده است، یعنی به طور متوسط سالی 18 هزار کیلومتر خطوط برق ایجاد کردیم. این شبکه وسیع عمدتا با منابع داخلی و پولی که از قبض مردم دریافت می‌شود ساخته شده است. ما به جای اینکه نیروگاه بسازیم تا تابستان پاسخگوی مصرف بالا باشیم، می‌توانیم با بهینه مصرف کردن از این منابع عمومی برای توسعه صنعت، کشاورزی و صادرات استفاده کنیم.

وی در خصوص حضور مسئولین و مدیران بخش کشاورزی در همایش گفت: در برنامه افتتاحیه آقای رحمانی وزیر صمت حضور داشته باشند که متاسفانه این امر ممکن نشد اما معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مدیران آن حضور دارند و عضو فعال کارگروه هستند. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مصرف آب در بخش کشاورزی است ما هر چقدر بتوانیم با مدیران وزارت جهاد مساله مشترک تعریف کنیم به نفع کشور خواهد بود.

وزیر نیرو در خصوص تعادل بخشی صنایع آب‌بر و سفره‌های زیرزمینی گفت: ما در این خصوص یک طرح داریم که اکنون در حال اجرا است و این امر یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو است.