قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۳۸۸ دلار و ۱ سنت رسید .

به گزارش مرور نیوز، در بازار معاملات آتی آمریکا، قیمت هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۳۹۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازگشایی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین باعث شده است سرمایه گذاران دورنمای رشد اقتصادی را مجدداً ارزیابی کنند و بازارهای سهام در منطقه آسیا رونق پیدا کنند و این امر تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا را کمتر کرده است. احتمال مشاهده نوسان فزاینده وجود دارد. قیمت طلا از سطح فنی مهم ۱۴۳۰ دلار عقب نشسته است و اکنون خواهیم دید این فلز حمایت در سطح ۱۳۸۰ دلار را امتحان خواهد کرد.

قیمت طلا در ۱۵ ژوئن به مرز ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۴ مه سال ۲۰۱۳ بود. این افزایش قیمت پس از افت ارزش دلار و تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن به دلیل نگرانی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه روی داده بود.

با این حال قیمت‌ها با امیدواری بازار به ازسرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و حل اختلافات دو اقتصاد بزرگ جهان روند نزولی پیدا کرده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۱۸ سنت رسید و قیمت هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۸۳۱ دلار و ۳۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت ماند و ۱۵۳۷ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.