پس از آن که اظهارات مقامات بانک مرکزی چین هرگونه امیدی را برای اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتر در کوتاه مدت از بین برد، شاخص شانگهای کامپوزیت با یک درصد کاهش به ۳۰۱۳.۵۱ واحد رسید.

به گزارش مرور نیوز، در معاملات روز چهارشنبه بورس های جهانی شاهد دو عملکرد متفاوت بودیم به گونه‌ای که شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا افزایشی اما در آسیا کاهشی بودند. به نظر می‌رسد امید معامله‌گران به حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه تجاری آمریکا و چین در کشورهای غربی بیشتر از کشورهای آسیایی است.

پس از آن که اظهارات مقامات بانک مرکزی چین هرگونه امیدی را برای اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتر در کوتاه مدت از بین برد، شاخص شانگهای کامپوزیت  با یک درصد کاهش به ۳۰۱۳.۵۱ واحد رسید و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش ۰.۳ درصدی تا محدوده ۲۸ هزار و ۷۱۸.۸۸ واحد عقب نشست.

روند نزولی شاخص‌ها در جاکارتا اندونزی، سئول کره جنوبی، ولینگتون نیوزلند و مانیل فیلیپین نیز مشهود بود. در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱ هزار و ۶۰۸.۷۳ واحد رسید.

از سوی دیگر اما شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا مسیری کاملاً متفاوت را در پیش گرفتند: شاخص فوتسی ۱۰۰  در لندن ۰.۸ درصد بالا رفت و در سطح ۷۵۵۹.۱۹ واحد بسته شد و شاخص داوجونز اینداستریال اوریج بورس وال استریت آمریکا با صعود ۰.۲ درصدی، خود را به ۲۶ هزار و ۷۸۶.۶۸ واحد رساند.