دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری مرور نیوز، شهرداری تهران درباره پرونده اخیر واگذاری املاک به اشخاص و شرکتهای تعاونی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش داد. کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره این واگذاری ها گفت: قالیباف، شهردار تهران یکی از معاونان خود را رابط پاسخگویی به این پرونده کرده و موضوع واگذاری ها در قوه قضاییه و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دست بررسی است.

پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران، اخیرا در فضای رسانه ای خبرساز شده و طبق گزارشی که در رسانه ها منتشر شد، تعداد زیادی از املاک متعلق به شهرداری به شرکتهای تعاونی مسکن و اشخاص واگذاری شده است.

پالیزدار درباره این واگذاری ها توضیح داد: گزارشی به دست ما رسید و آن را بررسی کردیم. گزارش سازمان بازرسی را هم ملاحظه کردیم. این واگذاری ها دو بخش دارد. یک بخش مربوط به واگذاری های شهرداری به تعاونی هاست. برخی تعاونی ها وابسته به شهرداریها هستند و برخی اصلا وابسته نیستند. این که واگذاری به تعاوی ها با چه مجوزی بوده، در دست بررسی است. بخشی از اموال هم در اختیار افراد قرار گرفته که تعدادی از این افراد کارمند شهرداری هستند و برخی ارتباط سازمانی با شهرداری ندارند. ما بررسی می کنیم آیا طبق ضابطه این املاک به افراد واگذار شده یا جزء اختیارات آنها بوده، یا نبوده. این مسایل باید بررسی شود.

پالیزدار در ادامه با اشاره به اینکه برای ما جای سئوال است اختیارات شهرداری برای واگذاری چقدر بوده، توضیح داد: تمام این موارد را از شهردار تهران خواسته ایم پاسخ دهد. او یکی از معاونان خود را به عنوان رابط معرفی کرده و گزارشی هم به ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی داده که آن را نیز داریم بررسی می کنیم. توامان نظرات سایر دستگاه های ذیربط را داریم اخذ می کنیم تا ببینیم آیا این واگذاریها منطبق بر قانون است. از سوی دیگر قوه قضاییه هم به این مسئله ورود کرده و در حال بررسی است. لذا منتظریم ببینیم این قوه چه تصمیمی می گیرد.