وزیر ارتباطات به دعوت پیروز حناچی شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و با شهردار تهران در خیابان‌های تهران رکاب زد.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد آذری‌جهرمی‌ در حاشیه رکاب‌زنی‌اش با حضور در جمع خبرنگاران در پارک لاله با بیان این‌که ورزش صبحگاهی امری پسندیده و خوب است و امروز به دعوت شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته و همراه با وی رکاب زدیم، اظهار کرد: دوچرخه‌سواری در تهران به دلیل شلوغی و فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها دشوار است اما شهرداری تهران توانسته با همکاری استارتاپ‌های این حوزه بخشی از مشکلات را حل کند.

آذری‌جهرمی با بیان این‌که زیرساخت‌های مناسبی در منطقه 6 فراهم شده و این در حالیست که زیرساخت‌های خوبی در منطقه  از گذشته وجود داشته است، گفت: استارتاپ‌های علاقه‌مند به این حوزه وارد شده و توانسته‌اند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که از همه مردم دعوت می‌کنم به خاطر سلامتی خودشان هم که شده از دوچرخه استفاده کرده و ورزش کنند ، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این‌که چه کسانی را به این پیویش دعوت می‌کنید، اظهار کرد: آقای حاتمی وزیر دفاع را به این پویش دعوت می‌کنم، چرا که می‌دانم ورزشکار هستند و همچنین آقای ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین پدر عیالم را به این پویش دعوت می‌کنم.

وی در مورد دعوت پدرزنش به این پویش گفت: همیشه که نباید مسئولان را به این پویش دعوت کرد بلکه مردم باید همراه باشند.

وی در مورد راه‌اندازی اولین سیستم عامل ایرانی موبایل گفت: از سال گذشته حرکتی از سوی سیستم عامل کشور آمریکا آغاز شد و اپلیکیشن‌های ایرانی را از روی سیستم عامل خود حذف کردند که این مساله کسب و کارهای ما را دچار اختلال کرد .ما نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم که هر کسی در این وضعیت ، امنیت اقتصادی را بهم بریزد و در این مدت پیگیری کرده و از ظرفیت جوانان ایرانی استفاده کردیم و سیستم عامل ایرانی را در حالی که خبری از وام‌های میلیاردی و سرمایه‌ گذاری‌های آنچنانی نبود ساخته و رونمایی کردیم.

وزیر ارتباطات بابیان این‌که سیستم عامل طراحی شده کاملاً ایرانی است، گفت: این سیستم عامل نه تنها چیزی کم ندارد بلکه استقلال بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های عامل داشته و اجازه نمی‌دهد طرف ثالثی بر آن دخالت و اختلال ایجاد کند.