قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید .

به گزارش مرور نیوز، در بازار معاملات آتی آمریکا، قیمت هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید . با این همه، افت قیمت طلا به دلیل ضعف بازارهای مالی محدود شد. بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در دو هفته و نیم گذشته سقوط کردند. بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحات در خصوص سیاست پولی خواهد پرداخت.

 

در این بین موجودی طلای "اس پی‌ای آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و از ۷۹۶.۹۷ تن در روز جمعه به ۷۹۵.۸۰ تن در روز دوشنبه رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به تصحیح قیمت در محدوده ۱۳۸۷ دلار خاتمه داده و مقاومت در سطح ۱۴۲۱ دلار را دوباره امتحان کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۷ دلار و ۶۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۱۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.