وزیر صمت اظهار داشت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، وزیر صمت در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان؛ تغییر رویکرد به سمت نوآوری را یک ضرورت غیرقابل انکار در مسیر توسعه صنعتی کشور توصیف کرد.

رضا رحمانی اظهار داشت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، شرکت‌های دانش بنیان و هایتک در اولویت قرار گیرند.

رحمانی گفت: برای تحقق همکاری های مشترک میان مراکز علمی و دانشگاهی با بخش های مختلف صنعتی کشور، باید انگیزه های لازم ایجاد کنیم.

وزیر صمت با اشاره به رونمایی طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در 8 استان کشور اضافه کرد: روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها وظیفه دارند محورها و اهداف طرح تاپ را به درستی برای واحدهای صنعتی خود تبیین و معرفی کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نحوه مشارکت و همکاری های دانشگاه با بخش های مختلف صنعت باید از طریق سازمان های استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سهل ترین روش های ممکن میسر شود.

وی تاکید کرد: ارکان برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تمامی برنامه های توسعه فناوری خود از نظرات و دیدگاه های دانشگاه ها و مراکز علمی مرتبط بهره مند شوند.

رحمانی ادامه داد: در نوع همکاری‌های صنعت با دانشگاه باید استمرار و مداومت وجود داشته باشد به نوعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در رویکرد موجود باید بتوانیم مشارکت حداکثری واحدهای صنعتی، تشکل های مرتبط با حوزه صنعت و مراکز دانشگاهی را جلب کنیم.