وزیر صمت با بیان اینکه کارخانه آلومینیوم جاجرم بیکاری شهرستان های جاجرم و گرمه را به صفر برساند، گفت: در شهرستان های که جمعیت کمی دارند به راحتی می توان مشکل بیکاری آنها را برطرف کرد.

به گزارش مرور نیوز، رضا رحمانی در جلسه شورای اداری و ستاد تسهیل و رونق تولید شهرستان های جاجرم و گرمه، گفت: امروز کسانی که در بخش تولید هستند در واقع در جبهه هستند و 14 ماهه در جنگی تمام عیار به سر برده ایم و تمام اهداف این جنگ تعطیل کردن تولید است.

رضا رحمانی بیا بیان اینکه علاوه بر اینکه بخش های تولیدی تحریم شده مبادلات مالی نیز محدود شده است، افزود: در مدت تحریم ها در برخی محصولات افزایش تولید داشته ایم، به عبارت دیگر در سه ماهه 98 نسبت به مدت مشابه سال 97 نزدیک به 1 درصد رشد داشته است.

او با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات کشور همچون مالیات پیش از تحریم ها نیز وجود داشته است، تصریح کرد : علت موفقیت در مقابله با تحریم ها در گام اول لطف خدا بوده است و در گام  بعدی حضور مردم در پای کار نقش موثری داشته است.

رحمانی با تاکید بر اینکه بانک ها در خیلی از مواقع به تولید کمک کرده اند، تصریح کرد: ایجاد مانع برای واحدهای تولیدی به معنای ظلم به جوانان آن منطقه است.

وزیر صنعت با بیان اینکه کارخانه آلومینیوم جاجرم بیکاری شهرستان های جاجرم و گرمه را به صفر برساند، گفت: در شهرستان های که جمعیت کمی دارند به راحتی می توان مشکل بیکاری آنها را برطرف کرد.

رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری در آلومینیوم از سوی دولت انجام شده که در راستای تامین منابع برای پروژه های شهرستان های محروم بوده است.