وزیر ارتباطات گفت : تحریم‌های آمریکا تنها در فضای مجازی نبوده اما در محدود کردن کانال‌های مالی تاثیر داشته است. به صورت مشخص‌ برخی پلتفرم‌های ما را محدود کردند و برخی اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کردند بنابراین تحریم‌ها اثرپذیر بوده اما کار ما را متوقف نکرده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد آذری جهرمی در اجلاس چهار جانبه ایران، ترکیه، آذربایجان و روسیه با موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ایجاد منطقه قوی‌تر و مقابله با یکجانبه‌گرایی‌ها گفت: یک سال است که ما وزرا، در حال پیگیری ایجاد یک بازار مشترک دیجیتال هستیم چون بخش مهمی از تجارت آینده بر اساس تجارت دیجیتال است و ما به دنبال گرفتن سهم خود از این بازار هستیم.

وی ادامه داد: اولین نشست ما در آذربایجان بود تا با ایجاد بازار قوی‌تر از فشار یکجانبه جلوگیری شود و رشد و شکوفایی کشورهای حاضر در اجلاس محقق شود ما به دنبال ایجاد یک حوزه ICT منطقه‌ای هستیم. در گام‌های بعدی کار کردن بر روی موتور جستجو، سیستم عامل، همکاری‌های فضایی و علوم مربوط به دیجیتال نیز در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ایجاد زیرساخت تبادلات تجارت در فناوری اطلاعات از اولویت ما است همچنین برای پیگیری اهداف تعیین شده نیز یک کارگروه مشترک ایجاد می‌شود.

جهرمی با بیان اینکه اولویت ما حضور بخش خصوصی است گفت: تاکنون تحریم‌های آمریکا تنها در فضای مجازی نبوده اما در محدود کردن کانال‌های مالی تاثیر داشته است. به صورت مشخص‌ برخی پلتفرم‌های ما را محدود کردند و برخی اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کردند بنابراین تحریم‌ها اثرپذیر بوده اما کار ما را متوقف نکرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در الکامپ 11 هیئت بلندپایه از کشورهای مختلف و سازمان‌های بین المللی حاضر خواهند بود. همچنین از وزرای ارتباطات کشورهای مختلف نیز حاضر خواهند شد امروز ارتباطات ما با کشور روسیه، آذربایجان و ترکیه دیگر در اروپا سوئیچ نمی‌خورد و ارتباطات ما مستقیم است همچنین ارتباطات ما کیفیت بهتری داشته و از سرعت بالایی برخوردار است.