رادار TMA کوشک بزم یکی از پیشرفته ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن کاملا به صورت بومی انجام شده است .

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری و افتتاح رسمی رادار TMA ترمینال هوایی ایران با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از اولویت های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.

وی ادامه داد: با نصب این رادار، پوشش منطقه ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است.  از وقتی هواپیما روی باند، موتور خود را روشن می کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

اسلامی با اشاره به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش صد درصدی را بر فضای کشور به وجود بیاوریم.

وزیر راه با اشاره به اینکه ایران از نظر منابع انسانی توسعه یافته است، گفت: به امید خدا با توجه به توانمندی های نیروی انسانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های دانش بنیان در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی کرده ایم و می توانیم در این زمینه به تولید بپردازیم و حتی برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

رادار TMA کوشک بزم یکی از پیشرفته ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن کاملا به صورت بومی انجام شده است و شامل سامانه راداری PSR به شعاع پوششی 120 کیلومتر و MSSR به شعاع پوششی 400 کیلومتر می شود و پشتیبان رادار فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) خواهد بود.